Politieberichten Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 13-04-2000 Persberichten 13 april 2000-1

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal auto
Woensdagmiddag tussen 16.30 uur en 17.15 uur is er op het Kastelenplein een zwarte personenauto, Volkswagen Corrado, met het kenteken GX-VH-82, gestolen.

Eindhoven: Agressieve fietser
Woensdagavond is om 22.40 uur op de Mecklenburgstraat een 20- jarige fietser uit Nuenen aangehouden. Hij schopte daar tegen de auto van een 18- jarige man uit Eindhoven. De 19- jarige vriendin van de Eindhovenaar stapte uit de auto en sprak de fietser daarop aan. Deze nam dat niet en sloeg haar. De Eindhovenaar kwam zijn vriendin te hulp. De Nuenenaar is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.
Eindhoven: Alcohol
Donderdagmorgen omstreeks 2.20 uur is op de Wattstraat een 26- jarige automobilist uit Eindhoven gecontroleerd. Hij bleek alcohol gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij 0,50 promillage. Hij kreeg een rijverbod van 1 uur opgelegd.

Eindhoven: Slapende man aangetroffen
Donderdagmorgen omstreeks 7.45 uur is in het clubgebouw van de politiehondenbrigade aan de Aalsterweg door een politiesurveillance een slapende man aangetroffen. Toegang tot het gebouw had hij zicht verschaft na vernieling van een raam. Tevens bekende hij de voordeurruit van het gebouw te hebben vernield. De aangehouden verdachte is overgebracht naar het politiebureau. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Aanrijding met gewonde
Woensdagmiddag omstreeks 17.10 uur raakte bij een aanrijding op de Achterdijk een 21- jarige fietser uit Helmond gewond. Een 20- jarige automobilist uit Deurne reed daar komende van een uitrit linksaf de Achterdijk op. Hij verleende daarbij niet de vrije doorgang aan de fietser. De fietser kwam ten val. Hij is met verwonding aan zijn been overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis.

Bakel: Inbraak in woning
Tussen dinsdagmiddag 15.00 uur en woensdagavond 18.30 uur is er ingebroken in een woning aan de Grotel. Toegang tot de woning werd verkregen na vernieling ruit van een keukenraam. De gehele woning werd doorzocht. Onbekend of er iets weggenomen is.

Geldrop: Diefstal uit woning
Woensdag tussen 9.30 uur en 20.00 uur is er uit een woning aan de Elzenhof een paar dui-zend gulden gestolen. Toegang tot de woning werd verkregen na inklimming via een ladder.

Oirschot: Aanrijding met gewonden
Woensdagavond omstreeks 22.55 uur raakten bij een aanrijding op de Eindhovensedijk een 49- jarige bromfietser uit Oisterwijk en een 24- jarige voetganger uit Eindhoven gewond. De bromfietser reed daar richting Eindhoven. Plotseling zag hij voor hem twee personen lopen. Hij remde, doch botste tegen de Eindhovenaar. Beiden kwamen ten val. De bromfietser is met pijnlijke ribben overgebracht naar het St. Catharinaziekenhuis. De voetganger klaagde over hoofdpijn. Hij is overgebracht naar het Diaconessenhuis.

Asten: Poging inbraak bedrijf
Donderdagmorgen omstreeks 3.00 uur ging het alarm van een bedrijf aan de Burg. Wijnen-straat af. De 44- jarige eigenaar uit Asten ging ter plaatse. Hij zag dat het alarmbedienings-paneel opengebroken was. Men is niet binnen geweest.

Asten: Diefstal auto
Donderdag tussen 2.45 uur en 2.53 uur is er vanaf de Mignonstraat een rode personenauto Audi 80, gekentekend YZ-38-LT weggenomen. Later die morgen is de auto onbeheerd aangetroffen in Krefeld te Duitsland.
Lieshout: Inbraak in woning
Tussen woensdagavond 22.30 uur en donderdagmorgen 6.15 uur is er ingebroken in een woning aan de Spechtlaan. Toegang tot de woning werd verkregen na forcering van een draairaam. Uit de poppenkamer zijn enkele poppen weggenomen. De poppen werden later buiten teruggevonden. Onbekend of er iets weggenomen is.

Nuenen: Inbraak in woning
Tussen woensdagavond 21.30 uur en donderdagmorgen 6.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Vroente. Toegang tot de woning werd verkregen na forcering slot achterdeur. Uit de woning zijn geld, een pasje en een cheque weggenomen.

Waalre: Inbraak in woning
Donderdagmorgen tussen 0.05 uur en 7.40 uur is er ingebroken in een woning aan de Voorbeeklaan. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een raam aan de voorzijde. Uit de woning zijn een Gsm en autosleutels weggenomen. Vanaf de inrit werd een blauwe personenauto, Jaguar Cars LTD, met het kenteken 64-FJ-FL, gestolen.
Eersel: Aanrijding met gewonde
Donderdagmorgen omstreeks 8.40 uur raakte bij een aanrijding op de Oirschotsedijk een 19- jarige automobilist uit Veldhoven gewond. Hij reed daar komende uit de richting Landsard-seweg. Gekomen in een bocht verloor hij de macht over het stuur, raakte in een slip en botste tegen een boom. De Veldhovenaar is met diverse kneuzingen overgebracht naar het St. Josephziekenhuis.