Vitaminic kiest Bates voor nieuwe reclamecampagne

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000
<<...>>

Vitaminic kiest Bates voor nieuwe
reclamecampagne ter waarde van 10 miljoen Euro

Amsterdam, 13 april 2000 - Vitaminic, Europa's meest vooraanstaande web community voor de promotie en distributie van muziek in digitaal formaat, heeft Bates gekozen voor het uitvoeren van zijn nieuwe reclamecampagne. De investering zal in totaal 10 miljoen Euro bedragen. De campagne zal voor heel Europa door Zenith Media worden gepland.

Vitaminic is een web community met lokale sites in Italië, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Nederland, Groot-Britannië, Zweden en de VS. Het bedrijf biedt platenlabels en prominente artiesten de mogelijkheid hun muziek online te verkopen en te promoten in Europa en de rest van de wereld. Vitaminic's netwerk van sites biedt gebruikers de mogelijkheid een selectie te maken uit de grootste database van legale MP3-bestanden in Europa, die is onderverdeeld in meer dan 250 muzikale categorieën.

"De investering van Vitaminic in de nieuwe reclamecampagne, overigens de eerste echte campagne voor Vitaminic, zal een positieve impact hebben op onze naamsbekendheid - aldus Franco Gonella , Marketing Manager en mede-oprichter van Vitaminic - en zal zorgen voor een verdere versterking van onze leidende positie in Europa."

"Ik ben overtuigd van de groeimogelijkheden van dot.com bedrijven - aldus Giorgio Lodi, Ceo van Bates Italia en Vice-President van Bates Europe - en ben er trots op dat een toonaangevende web community als Vitaminic voor Bates heeft gekozen als communicatiepartner in Italië en Europa".

Profiel Vitaminic
Vitaminic is de meest vooraanstaande Europese web community voor promotie en distributie van muziek in digitaal formaat. De onderneming exploiteert momenteel acht sites, waarvan zeven in Europa (Italië, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland en Zweden) en een in de Verenigde Staten. Vitaminic's netwerk van sites biedt Internet-gebruikers de mogelijkheid een enorme database muziekbestanden, onderverdeeld in meer dan
250 muzikale categorieën te ontdekken, in contact te komen met artiesten en met andere muziekliefhebbers en muziek in digitaal formaat of op cd aan te kopen. Vitaminic biedt artiesten en platenmaatschappijen de mogelijkheid een rechtstreekse relatie met de fans op te bouwen door zelf een homepage op de site te maken om hun muziek in digitale vorm aan te bieden en te verkopen. De muziek wordt aangeboden in MP3-formaat.

Vitaminic, dat momenteel vestigingen in 8 landen heeft, is in april 1999 opgericht door Gianluca Dettori, voormalig General Manager bij Lycos Bertelsmann, in samenwerking met Franco Gonella en Andriano Marconetto, die beiden beschikken over een ruime ervaring op het gebied van marketing en communicatie.
Tot nu toe genereren de sites van Vitaminic gemiddeld meer dan 6.500.000 page-views, 1.000.000 audiostream verzoeken en 800.000 downloads per maand. Sinds de start van Vitaminic zijn meer dan 70.000 gebruikers geregistreerd op de sites van de onderneming.

Profiel Bates
Bates Italia maakt deel uit van Bates Worldwide, een van de grootste geïntegreerde communicatienetwerken in de wereld, met 156 vestigingen in meer dan 70 landen en een omzet op jaarbasis van ongeveer US$ 7,7 miljard. In Italië heeft Bates sinds 1964 twee vestigingen in Milaan en Rome - de omzet op jaarbasis bedraagt Lit 270 miljard.

Voor meer informatie over Vitaminic kunt u contact opnemen met: Text 100 Public Relations
Karin Blankers
Email: (karinb@text100.nl)