Brief VenW over planning besluitvorming Maaswerken

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000
Tweede Kamer der Staten Generaal

Brief VenW inzake planning besluitvorming maaswerken
Gemaakt: 18-4-2000 tijd: 9:58

Aan de Voorzitter van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat

's-Gravenhage, 13 april 2000

Onderwerp:

Planning besluitvorming Maaswerken

In antwoord op uw bovengenoemde brief kan ik u meedelen dat de huidige planning voor de Maaswerken er als volgt uitziet:

Zandmaas/Maasroute (tracéwet-procedure)
standpuntbepaling (incl. vaststelling door kabinet): september 2000 ontwerp-tracébesluit: januari 2001 tracébesluit juni 2001.
Zoals u bekend is, ligt het in de bedoeling dat het Grensmaas-project budgettair neutraal door private partijen wordt uitgevoerd. Op dit ogenblik wordt overleg gevoerd met grondeigenaren om te komen tot een uitvoerings- overeenkomst. Zodra er sprake is van een dergelijke overeenkomst, zullen de verder benodigde besluiten onder andere op het gebied van de ruimtelijke ordening, genomen worden. Op dit moment is het nog niet mogelijk aan te geven wanneer over bedoelde uitvoeringsovereenkomst overeenstemming bereikt zal worden.

Hoogachtend,
DE STAATSSECRETARIS VAN VERKEER EN WATERSTAAT,