Microtest introduceert Network Attached Raid

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000
Persbericht

Phoenix, Arizona,Microtest Inc. introduceert Network Attached Raid 0,1 genaamd FileZerver.

Microtest, behorende tot de marktleiders in storage oplossingen heeft onlangs de FileZerver geïntroduceerd. Dit is de eerste NAS-server, die ontwikkeld werd om mee te groeien met de steeds maar toenemende storage behoefte. De FileZerver is geschikt als afdelings server, maar kan ook ingezet worden voor kleinere groepen.

De schaalbaarheid in disk capaciteit van de FileZerver zorgt er voor,dat hij gedurende een groot aantal jaren inzetbaar blijft binnen een onderneming met een sterk groeiende behoefte aan data opslag. Aan de dubbele EIDE interface is ruimte voor 4 (low-cost) drives. De Ultra-Wide SCSI interface is goed voor 15 high performance drives. Met hard-disks zoals die op dit moment leverbaar zijn, kan op deze wijze meer dan 1 Terabyte on-line data opslag worden geboden. De ingebouwde RAID (level 0,1 & 5 ) controller voor zowel de EIDE en SCSI drives, minimaliseert dataverlies als gevolg van disk crashes. Tape-drive support staat borg voor de gewenste backup’s.

Doordat gebruik is gemaakt van Linux in combinatie met een krachtige AMD processor is installatie en configuratie binnen 5 minuten zeer goed mogelijk. Dankzij de ingebouwde Web-server is beheer zeer eenvoudig en ook op afstand mogelijk.

De FileZerver is compatible met alle populaire netwerk operating systemen. Zowel voor Windows, Novell, Unix en Apple (vanaf 3e kwartaal) is hij gelijktijdig inzetbaar. Een doorvoersnelheid van maximaal 52 Mbps maakt hem geschikt voor vele honderden gebruikers.

Axcom kan de Microtest FileZerver al of niet in combinatie met behuizingen, hard-disks en tape-drives leveren.

Meer informatie bij Axcom B.V.in Noordwijk: Tel: 071 3647393 of op www.axcom.nl