Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o 13-04-2000 Persberichten 13 april 2000-2

Politieberichten

,P>Beek en Donk: Diefstal vrachtauto
In de nacht van woensdag op donderdag is er vanaf de Willemstraat een witte vrachtauto, Mercedes Benz 409 D-I, met het kenteken BG-02-ZJ, gestolen.

Bakel: Bedrijfsongeval
Donderdagmorgen omstreeks 9.45 uur is bij een bedrijfsongeval in een bedrijf aan de Helmondsestraat de 24- jarige D. Adriaans uit Bakel dodelijk verongelukt. Hij repareerde daar het dak van een loods, staande op een heftruck. In de loods was verder niemand aanwezig. Na uitvoering van de reparatie klom hij naar beneden en heeft daarbij vermoedelijk een hendel ingedrukt. Hierop is de scharnierinrichting van de heftruck in wer-king getreden. Het slachtoffer raakte daardoor beklemd tussen het bewegingsgedeelte en het vaste gedeelte van de heftruck. Zijn vader trof het slachtoffer aan. Het slachtoffer is overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis, alwaar hij aan zijn verwondingen overleed.

Deurne: Aanrijding met gewonde
Donderdagmorgen omstreeks 11.05 uur raakte bij een aanrijding op de Harmoniestraat een 63- jarige fietster uit Deurne gewond. Zij fietste over de Harmoniestraat naar de kruising Harmoniestraat, de Hogeweg en Antoon Coolenlaan. Een 32- jarige automobilist uit Stevens-beek reed over de Hogeweg naar genoemde kruising. Hij reed daar door het rode verkeers-licht en verleende niet de vrije doorgang aan de fietster. Zij kwam ten val. De fietster is met verwondingen aan hoofd en rug opgenomen in het Elkerliekziekenhuis.

Waalre: Inbraak in een bedrijf
Tussen woensdagmiddag 16.15 uur en donderdagmorgen 7.30 uur is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Petunialaan. Onbekend hoe men toegang tot het pand verkreeg. In het pand werd de toegangsdeur van de gereedschapsruimte opengebroken. Uit die ruimte zijn diverse elektrische handgereedschappen weggenomen.

Valkenswaard: Aanrijding met gewonde
Een 35- jarige automobiliste uit Valkenswaard raakte donderdagmorgen omstreeks 10.35 uur bij een aanrijding op de kruising Dommelseweg - Luikerweg gewond. Zij reed daar over de Dommelseweg richting Luikerweg. Een 32- jarige automobilist uit Kroatië reed daar over de Luikerweg naar genoemde kruising. Hij verleende daar niet de vrije doorgang aan de Valkenswaardse. Een aanrijding was het gevolg. De automobiliste klaagde over pijn aan nek en borst. De autos liepen flinke schade op.

Veldhoven: Diefstal gsm
Een 18-jarige man uit Veldhoven is donderdagmorgen op de Braak van zijn gsm beroofd. Hij liep daar te bellen. Twee mannen kwamen naar hem toegelopen. Bij het passeren sloeg een van hen de Veldhovenaar in zijn gelaat, terwijl de andere de gsm wegnam. Direct daarop liepen zij snel weg richting De Bree.