Antwoord Kamervragen bereikbaarheid min.pres. op Internet

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000
Tweede Kamer der Staten Generaal

Antwoord Kamervragen over de bereikbaarheid van de min.pres. op internet
Gemaakt: 17-4-2000 tijd: 13:43

Aan de voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

's-Gravenhage, 13 april 2000

Onderwerp:

Kamervragen

Hierbij doe ik u toekomen het antwoord op de vragen van het lid van uw Kamer, de heer Wijn (CDA), mij toegezonden met uw brief van 10 april
2000, nr. 2990009550.

De MINISTER-PRESIDENT,

Minister van Algemene Zaken,

W. Kok

Antwoorden op de vragen van de heer Wijn (CDA), d.d. 7 april 2000, nr.

1 en 4

Ik acht het gewenst een nadrukkelijk onderscheid te maken tussen mijn bereikbaarheid als persoon en als minister_president.

Evenals vele andere Nederlanders ben ik persoonlijk bereikbaar op mijn privé e_mail_adres.

In de gestelde vragen gaat het echter om de bereikbaarheid op internet in mijn functie van minister_president. Ook in die hoedanigheid zal ik binnen afzienbare tijd langs elektronische weg bereikbaar zijn. Later dit jaar wordt namelijk een website geopend van het ministerie van Algemene Zaken en de minister_president. Thans is het ministerie van Algemene Zaken reeds betrokken bij een drietal websites, te weten die van Postbus 51, het Koninklijk Huis en de WRR.

2 en 3

Wat betreft mijn bereikbaarheid op internet als minister_president is niet overwogen de door u genoemde domeinnamen te gebruiken. Enkele functionele benamingen - zoals ministerpresident.nl - zijn door de Stichting Internet Domeinregistratie geblokkeerd.

Dit laat onverlet dat ook de naam van de minister_president als 'trefwoord' kan worden aangemeld bij daartoe in aanmerking komende zoekmachines. Internetgebruikers zullen te zijner tijd dus ook langs die weg naar de website van het ministerie van Algemene Zaken en de minister_president kunnen worden geleid.