Vijfhonderdste chauffeur bij RTD in vaste dienst

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000

BIKKER COMMUNICATIE

VIJFHONDERD CHAUFFEURS BIJ RTD IN VASTE DIENST

Duiven, 6 april - Randstad Transport Diensten (RTD) viert op 13 april aanstaande het feit dat het bedrijf de 500e chauffeur in vaste dienst genomen heeft. De chauffeur, Bennie van der Velde (45), zijn vrouw en kinderen worden vanaf 15.30 uur in het zonnetje gezet met bloemen, cadeautjes en toespraken van onder meer directeur Willem de Vries en manager personeel & organisatie Aad van Pelt. Locatie van deze huldiging is het pand van RTD aan de Rijksweg 55 c in Duiven.
RTD is een van de grotere werkgevers van vrachtwagenchauffeurs, busschauffeurs en directie-chauffeurs in Nederland. Het 29 vestigingen tellende bedrijf is de laatste jaren enorm gegroeid: twee jaar geleden telde het bestand tweehonderd namen. Ondanks het tekort van zes- tot negenduizend chauffeurs in de transportbranche heeft RTD een groot aantal mensen kunnen werven. Met name doordat zij veel mensen zelf heeft opgeleid. RTD-intercedent Marcel Tiemens verklaart de groei doordat RTD de chauffeurs, mede door het grote bestand, veel vrijheid kan bieden: 'RTD heeft zoveel werk dat aan de wensen en eisen van de chauffeurs tegemoet kan worden gekomen. Daarnaast kent RTD zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden; vergelijkbaar met de CAO beroepsgoederenvervoer.'

Voor Bennie van der Velde was vooral het feit dat hij nu nationaal kan gaan rijden een argument om voor RTD te kiezen. Na 25 jaar vooral in het buitenland gereden te hebben, wilde hij een werkgever die hem de gelegenheid gaf meer thuis te zijn. 'Al zal ik mezelf zeker nog wel eens een weekje in het buitenland in laten plannen.' Maar voorlopig eerst een tijdje in Nederland voor Van Gend en Loos.

Noot voor redacties