3Com voltooit overname Call Technologies

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000

3Com voltooit overname Call Technologies

Maarssen / Brussel, 13 april 2000 - 3Com heeft de acquisitie voltooid van het Amerikaanse Call Technologies, een vooraanstaand ontwikkelaar van Unified Messaging (UM) en Operational Systems Support (OSS) software voor service providers.

Unified Messaging geeft gebruikers toegang tot elk soort berichten - spraak, fax of e-mail - over elk type netwerk, met behulp van uiteenlopende soorten client-apparatuur, zoals gewone telefoon, draadloze handsets, PC's of een draadloze PDA (organizer). OSS biedt carriers op maat gemaakt, geautomatiseerd beheer van hun dienstverlening en back-office-processen.

De transactie, die op 3 april werd gesloten, heeft een waarde van circa 90 miljoen dollar en wordt in contanten betaald. 3Com verwacht niet dat de overname van substantiële invloed zal zijn op de fiscale resultaten van het lopende boekjaar.

3Com maakte 20 maart bekend van plan te zijn Call Technologies over te nemen. De overname verruimt de servicemogelijkheden voor de CommWorks-architectuur van 3Com en het Total Control multiservice accessplatform, de succesvolle toegangoplossing van 3Com voor telecomaanbieders. De CommWorks-architectuur biedt mondiaal opererende service providers een compleet migratiepad naar de nieuwe geconvergeerde netwerken.
Over 3Com

3Com biedt ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: 0187 - 470 233