Corel: broncode FLOW!® en TurboProject® IMSI in licentie

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000
Corel Nederland

Corel neemt broncode FLOW!® en TurboProject® van IMSI in licentie ter aanvulling van productiviteitstoepassingen voor Linux® en Windows®

Ottawa, Canada - 13 april 2000 - Corel Corporation (NASDAQ: CORL, TSE: COR) heeft vandaag een niet-exclusieve licentieovereenkomst bekendgemaakt met IMSI® (OTC/BB:IMSIE), een Internetbedrijf dat productiviteitssoftware maakt, waarmee Corel het recht heeft verworven op de broncode van twee productiviteitstoepassingen: FLOW!®, en pakket voor het maken van stroomdiagrammen en grafieken waarmee ingewikkelde bedrijfsprocessen in een overzichtelijk grafisch formaat duidelijk worden gemaakt, en TurboProject®, een pakket voor projectmanagement met maximale flexibiliteit bij het plannen en bewaken van projecten.

"Deze overeenkomst is een strategische zet van Corel om onze productiviteitssuites op Linux én Windows aan te vullen," aldus dr. Michael Cowpland, president-directeur van Corel Corporation. "Dit illustreert Corels inzet voor onderlinge compatibiliteit en is een vervulling van onze belofte om toepassingen van topkwaliteit voor het Linux-platform te verzorgen. We zijn van plan de eersten te zijn met zeer geavanceerde technologie in deze categorie voor Linux."

Volgens de overeenkomst verkrijgt Corel de broncode voor alle versies van FLOW! en TurboProject. Corel mag deze toepassingen krachtens de licentie op de markt brengen als onderdeel van elke bestaande Corel-toepassing of de technologie in toekomstige grafische of kantoorsuites voor elk platform integreren. De producten zijn op dit moment alleen geschikt voor Windows, maar Corel is van plan deze voortvarend voor Linux® te produceren. Corel behoudt eigendom van alle toekomstige versies van de software die met behulp van deze broncodes wordt ontwikkeld. Verder zal de Corel-divisie GraphicCorp(TM) inhoud aan IMSI in licentie geven voor zijn on line aanbod.

FLOW! is een krachtige toepassing voor het maken van stroomdiagrammen en grafieken voor professioneel gebruik in organisaties van elke gewenste omvang. FLOW! helpt abstracte concepten en ingewikkelde bedrijfsplannen te ordenen en te visualiseren aan de hand van gemakkelijk te begrijpen stroomdiagrammen en grafieken. Met de krachtige tekenhulpmiddelen en de dynamische opmaakfuncties zullen ondernemingen hun communicatiestrategieën heel goed over kunnen brengen.

TurboProject is een flexibele toepassing voor projectmanagement voor iedereen die een project plant, variërend van de gebruiker thuis of in een klein bedrijf tot en met afdelingsmanagers of beheerders. Met toekomstige versies van deze technologie kunnen Microsoft Project-bestanden worden geïmporteerd en geëxporteerd.

Beide toepassingen zijn op dit moment verkrijgbaar voor Windows 95, Windows 98 en Windows NT en binnenkort voor Linux.

"Corel heeft in het verleden al bewezen echte compatibiliteit met Microsoft na te streven en wij zullen deze beide toepassingen van betere functionaliteit voorzien, vooral met betrekking tot het heen en weer 'reizen' tussen Linux en Windows," zo verklaarde Derek Burney, directeur technologie van Corel Corporation.

"IMSI verheugt zich zeer op de partnership met Corel," aldus Geoff Koblick, president van IMSI. "We werken al jaren samen aan softwareproducten en technologie en verheugen ons erop dat we deze relatie ook in de toekomst verder kunnen uitbouwen. Dankzij deze overeenkomst zullen de strategische plannen van ons beider bedrijven nog beter vooruitkomen, vooral met het oog op het feit dat Corel in staat is de allerbeste technologie voor Linux te ontwikkelen. De licentierechten die wij terugkrijgen van Corel zullen een aanzienlijke verbetering van onze ArtToday.com-bedrijvigheid betekenen."

In 1997 verkocht Corel verschillende grafische en consumentenproducten aan IMSI verkocht, zoals CorelFLOW(TM), om de kernactiviteiten van beide bedrijven ten volle te kunnen benutten. Corel is van plan deze technologie in de tweede helft van 2000 op de markt te brengen onder de merknaam Corel.

Over IMSI
IMSI bezit en is actief in twee internetbedrijven:- ArtToday.com en HomeDesignToday.com. ArtToday.com is een volledige dochteronderneming van IMSI en biedt 1 miljoen afbeeldingen, foto's, lettertypen en andere digitale inhoud via het internet. Het bedrijf heeft 1,4 miljoen leden en 150.000 betalende abonnees, en bezet de 350e plaats op de lijst van meest bezochte websites ter wereld, volgens PC Data Online. De divisie HomeDesignToday.com van het bedrijf (zie TurboCAD.com en FloorPlan.com) is gebaseerd op het bekroonde TurboCAD (Editor's Choice van PC Direct) en FloorPLan3D (Editor's Choice van PC Magazine), software voor huisontwerp. Het bedrijf heeft tot nog toe meer dan 2 miljoen exemplaren van deze softwareproducten verkocht en heeft 15 jaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van deze technologie. HomeDesignToday.com biedt on line huisontwerp met 3D weergave- bewerkingsfuncties.

Corel, CorelFLOW, GraphicCorp en het Go further-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Corel Corporation of Corel Corporation Limited. FLOW! en TurboProject zijn gedeponeerde handelsmerken van IMSI. IMSI is een gedeponeerd handelsmerk van International Microcomputer Software, Inc. Linux is een gedeponeerd handelsmerk van Linus Torvalds. Microsoft Windows en Windows NT zijn gedeponeerde handelsmerken van Microsoft Corporation. Alle overige namen van producten, lettertypen en bedrijven en alle overige logo's zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van de desbetreffende eigenaren.

Corel Corporation
Corel Corporation is een internationaal erkende ontwikkelaar van bekroonde oplossingen voor zakelijke productiviteit, grafische toepassingen en besturingssystemen op Windows®-, Linux®-, UNIX®-, Macintosh®- en Java(TM)-platformen. Tevens ontwikkelt Corel marktleidende, web-gebaseerde oplossingen zoals toepassingen, content, e-commerce en on line diensten. Voor toegang tot deze diensten en meer informatie bezoekt u www.corel.nl of www.corelcity.com. Het hoofdkantoor van Corel is gevestigd in Ottawa, Canada. Corel's aandelen worden op de NASDAQ Stock Market onder de naam CORL en op de aandelenbeurs van Toronto onder de naam COR verhandeld.

Bel de Klantenservice van Corel voor:
Graphics Applications op 0800 022 2084
Business Applications op 0800 022 5061
Gebruiksovereenkomst/Niet-aansprakelijkheidsverklaring Help softwarepiraterij te stoppen! - e-mail ons op (nopiracy@corel.com)

Laatst gewijzigd op: 3/28/00 Copyright © 1999 Corel Corporation. Alle rechten voorbehouden.