Ultieme mogelijkheden voor webdesign met Adobe GoLive 5.0

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000
Onderstaand persbericht is op aanvraag ook in PDF-formaat verkrijgbaar.

Ultieme mogelijkheden voor webdesign met Adobe GoLive 5.0

Professionele software voor Web-authoring combineert visueel design met krachtige programmeermogelijkheden

Amsterdam, 13 april 2000 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE), leverancier van digitale oplossingen voor publicaties op het Web, papier en dynamische media, heeft vandaag de nieuwste versie van haar Web-authoring programma gepresenteerd, Adobe® GoLive(tm) 5.0. Adobe GoLive 5.0 kent diverse innovaties, zoals een geïntegreerde interactieve multimedia-editor, '360Code' voor volledige controle over Web-broncode, superieure tools voor het plannen en beheren van een site en 'smart links' waardoor objecten door middel van drag-and-drop eenvoudig kunnen worden gedeeld met andere Adobe-producten. Bovendien leveren uitbreidingen als Dynamic Link geavanceerde functionaliteit waarmee het eenvoudiger wordt dynamische databases in het ontwerp van een website op te nemen.

Adobe GoLive 5.0 biedt alle functionaliteit die je je bij het schrijven van broncode kunt wensen, en bovendien de creatieve flexibiliteit waardoor ontwerpers zich een gelijkwaardige plaats kunnen verwerven in de workflow van website-productie. Webpagina's worden vaak meerdere malen tussen ontwerper en programmeur heen en weer geschoven. Met GoLive 5.0 kunnen pagina's die zijn geschreven in HTML of andere markup-talen worden bewerkt in zowel de visuele omgeving van GoLive als in elke tekstgebaseerde HTML-editor, zonder dat dat gevolgen heeft voor de inhoud of de structuur van de broncode.

Adobe GoLive 5.0 biedt een vergaande integratie met andere professionele Web- and grafische producten van Adobe, zoals Adobe Photoshop®, Adobe Illustrator®, Adobe LiveMotion(tm), Adobe After Effects® en Adobe Premiere®. Tezamen vormen deze producten de complete Web-oplossing van Adobe, waarmee Web-professionals alles in handen hebben om de meest uiteenlopende ideeën om te zetten in professionele sites.
Adobe zal haar GoLive-productlijn verder uitbreiden met producten gebaseerd op het fundament dat door GoLive 5.0 wordt gevormd. Met deze producten kunnen Web-werkgroepen samenwerken en de beschikking krijgen over functionaliteit voor e-business, site-beheer en content-beheer.
De ruim 100 vernieuwingen en uitbreidingen in Adobe GoLive 5.0 verbeteren de samenwerking tussen code-schrijvers en ontwerpers, vergroten de productiviteit en vergemakkelijken de productie en het beheer van dynamische websites. Bovendien zijn de mogelijkheden om GoLive 5.0 uit te breiden superieur en zal Adobe zorgen voor een Software Development Kit (SDK).

Prijzen en verkrijgbaarheid
Adobe GoLive 5.0 voor Macintosh en Windows zal in het tweede kwartaal van
2000 te koop zijn voor een geschatte winkelprijs van NLG 749,- / 340,- EURO / 13.699 BEF. Nederlandstalige versies zullen later in het jaar verschijnen. De Adobe Web Collection 2.0, met Adobe GoLive 5.0, Adobe Illustrator 9.0, Adobe LiveMotion 1.0 en Adobe Photoshop 5.5, zal kort daarop verkrijgbaar zijn voor ongeveer NLG 2.499,- / 1.134,- EURO / 45.685 BEF. Later dit jaar zullen ook Nederlandstalige versies van de Webcollectie verkrijgbaar zijn. Bestaande klanten kunnen Adobe GoLive 5.0 nu alvast bestellen bij het Upgrade Center van www.adobe.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Evelien van Waveren
Account Executive