Mount Everest en ABN AMRO starten opleidingstraject

Contactpersoon: Erik Noordijk

Mount Everest en ABN AMRO Bank starten een opleidingstraject

Datum: 12 april 2000

Mount Everest en ABN AMRO Bank starten een opleidingstraject tot E-Commerce Expert.

Het concept
Mount Everest, verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen, start op 5 juni a.s. haar opleidingstraject tot E-Commerce Expert. Mount Everest heeft in opdracht van ABN AMRO en in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen de opleiding ontwikkeld. Tevens werft en selecteert Mount Everest deelnemers voor dit traject. De deelnemers krijgen na succesvolle afronding een certificaat van de Rijksuniversiteit Groningen en een arbeidscontract bij ABN AMRO. De uitgebalanceerde werving- en selectiemethode van Mount Everest zorgt voor een optimale match van kandidaten met ABN AMRO. De combinatie van een intensieve basisopleiding plus een aantal terugkomdagen tijdens de praktijkperiode garandeert een naadloze aansluiting bij de organisatie.
De opleiding
Het opleidingstraject bestaat uit een fulltime dagopleiding van 3 maanden en een praktijkperiode van 9 maanden bij ABN AMRO. In de dagopleiding wordt de deelnemer vertrouwd gemaakt met de basisbeginselen van E-Commerce en het belang van E-Commerce voor de bedrijfsvoering van ondernemingen. Verder krijgt de deelnemer inzicht in het programmeren en het gebruik van databases en worden technische aspecten van internettoepassingen behandeld. Ook komen Visual Age en Websphere, de IBM tools van ABN AMRO aan de orde. In de praktijkperiode werkt de deelnemer zelfstandig aan E-Commerce projecten onder leiding van een ervaren professional.
Het beroepsprofiel
De E-Commerce Expert bij ABN AMRO is mede verantwoordelijk voor de technische realisatie van informatiesystemen die transacties via internet mogelijk maken. Ook het aanpassen en beheren van bestaande systemen behoort tot de taken van de E-commerce-expert.
De doelgroep
Voor dit opleidingstraject komen afgestudeerde hbo-ers en academici in aanmerking die affiniteit hebben met de functie en de IT-branche. Verder behoren ambitie, inventiviteit, doorzettingsvermogen en goede communicatieve vaardigheden tot de kerncompetenties van de deelnemer.

Agendavermelding
Vanaf 5 juni organiseert Mount Everest in opdracht van en in samenwerking met ABN AMRO haar opleiding tot E-Commerce Expert. De combinatie van een intensieve basisopleiding plus een aantal terugkomdagen tijdens de praktijkperiode garandeert een naadloze aansluiting bij ABN AMRO. In de opleiding wordt aandacht besteed aan alle aspecten van E-commerce, met de nadruk op technische realisatie van internettoepassingen. Na succesvolle afronding van de opleiding ontvangt de deelnemer een certificaat van de Rijksuniversiteit Groningen en een arbeidscontract bij ABN AMRO.

Mount Everest

Radesingel 50