Apple komt met Final Cut Pro voor breedbandvideobewerking

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000
Apple Benelux

Apple. The Apple Store. iReview iTools. iCards. QuickTime. Apple Support.
HotNews. Hardware. Software. Education. Creative. Developer.
Apple kondigt Final Cut Pro 1.2.5 aan
Bekroonde programmatuur voor videobewerking ondersteunt breedbeeld
Bunnik, 12 april 2000 - Apple heeft vandaag Final Cut Pro 1.2.5 aangekondigd, de nieuwste versie van de bekroonde programmatuur van Apple voor videobewerking, effecten en montage. Deze nieuwe versie breidt de geweldige mogelijkheden van Final Cut Pro 1.2 nog verder uit met ondersteuning voor het 16:9-breedbeeldformaat, YUV-verwerking en referentiefilms.

"De nieuwe Final Cut Pro 1.2.5-programmatuur biedt in combinatie met een razendsnelle Power Mac G4 of een draagbare PowerBook alle mogelijkheden van een professionele digitale videostudio," aldus Philip Schiller, vice president Worldwide Product Marketing van Apple. "Dankzij ondersteuning voor het 16:9-formaat en YUV-verwerking biedt de nieuwe Final Cut Pro-update professionele filmmakers in de studio en onderweg nog meer mogelijkheden."

Final Cut Pro 1.2.5 biedt ondersteuning voor het vastleggen, bewerken en exporteren van media met een 16:9-formaat. Daarnaast wordt YUV-verwerking ondersteund, waardoor het mogelijk wordt om de waarden van het oorspronkelijke bronmateriaal te handhaven. Dankzij de nieuwe functie voor het maken van referentiefilms, waarbij gebruik wordt gemaakt van verwijzingen en zo klein mogelijke bestanden, kunnen bestanden sneller worden weergegeven en wordt minder schijfruimte ingenomen. Deze nieuwe functies vormen een verdere uitbreiding op de reeds bestaande mogelijkheden van Final Cut Pro 1.2, zoals optimalisatie voor de Power Mac G4 Velocity Engine, hoge weergavesnelheden, verbeterde vastlegmogelijkheden voor batches, "JKL"-toetsenbordcommando's en ondersteuning voor PAL, de meestgebruikte standaard voor video en tv in Europa.

Over Apple

Apple gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple zet zich nu in om de beste personal computer ervaring te bezorgen aan studenten, docenten en creatieve professionals over de hele wereld en dit met Apple's innovatieve apparatuur, programmatuur en Internetdiensten.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple: www.apple.com/ Voor informatie over Apple Benelux: www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/nl/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications
P/A Apple Computer Benelux
Buro & Design Center,
Heizel Esplanade 1, box 100
1020 Brussel, België
Tel: +32 (0)2-474-42-57
Fax: +32 (0)2-474-43-00
Email: (vandeneynde.s@euro.apple.com)

Copyright © 2000 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.