'Iggy Pop Live At The Avenue B' op CANAL+

Þ

Hilversum, 6 april 2000

'Iggy Pop Live At The Avenue B' op CANAL+

Op vrijdagavond 14 april a.s. brengt CANAL+ het live concert van 'Iggy Pop Live At The Avenue B' opgenomen in Brussel op 3 december 1999. Aansluitend volgt om 23.40 uur een interview met de zanger/ songwriter.

Iggy Pop kwam in 1947 ter wereld als James Jewel Osterberg. Hij groeide op in Michigan en was drummer in zijn vrije tijd. In zijn vroegere jaren had Iggy Pop er geen moeite mee om tot bloedens toe met een scherp voorwerp zijn eigen lichaam te bewerken, maar de laatste tijd houdt hij zich betrekkelijk rustig. En laten we eerlijk zijn, Iggy Pop heeft zijn sporen natuurlijk al lang verdiend en is met zijn bizarre mix van pop, rock en punk van grote invloed geweest op de popmuziek.

In 1968 tekende zijn band The Stooges een contract met Elektra en een jaar later verscheen het eerste album met de gelijknamige titel. Niemand minder dan David Bowie was in 1972 zijn ontdekker en noemt hem nog steeds zijn grootste muzikale inspiratiebron. In de laatste jaren van
1990 heeft Iggy Pop veel bekendheid gegenereert. Hij zong 'Lust for Live' voor de film Trainspotting en speelde zijn grootste rol in The Crow II: City of Angels. Virgin Records bracht het album Nude and Rude: The Best of Iggy Pop uit.

Niet iedereen zal Iggy Pops ruige optredens waarderen, maar niemand zal ontkennen dat we hier te maken hebben met een verbazingwekkend fenomeen.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties