Omwonenden Schiphol richten Comit£ Schiphol op

Datum nieuwsfeit: 14-04-2000
Uitnodiging voor de pers

Op vrijdag 14 april om 11:00 uur zal op het voorplein van Schiphol het Comité Schiphol Anders worden gepresenteerd. Het Comité Schiphol Anders is een samenwerkingsverband van zo'n honderd bewoners- en milieuverenigingen, politieke partijen, scholen en bedrijven. Enkele deelnemende organisaties zijn: Milieudefensie, Milieufederatie Noord-Holland, GroenLinks, SP, Werkgroep Vliegverkeer Bijlmermeer, Platform Leefmilieu Regio Schiphol, de afdeling Amstelveen van de Nederlandse Vereniging van Migrainepatiënten, de Dorpsraden van Badhoevedorp en Sloten-Osdorp, De Jongerenbond, de Stichting Kunst en Milieu, etc.

De komende maanden nemen Kabinet en de Tweede Kamer een reeks van belangrijke besluiten over de toekomst van Schiphol. Omwonenden van Schiphol maken zich grote zorgen over de groei

van Schiphol. In het Comité Schiphol Anders hebben zo'n 100 organisaties elkaar gevonden rond de leus:

Omwonenden van Schiphol eisen een gezonde leefomgeving

Dat betekent: minder herrie, minder stank en vervuiling, minder gevaar

Op vrijdag 14 april zullen de eisen van het comité worden toegelicht. Ook zal er een groot formaat actiekaart symbolisch worden ondertekend door een omwonende van Schiphol. Er zullen vertegenwoordigers van diverse organisaties aanwezig zijn om de pers te woord te staan. Ik nodig u dan ook van harte uit om aanwezig te zijn.

Els Swart,

Woordvoerster Comité Schiphol Anders