ISOC: 'Nominatie Nina Brink samenloop van omstandigheden'

Datum nieuwsfeit: 14-04-2000
Beste . ,

Afgelopen week ontving iedereen die voor 1 januari 2000 als lid in onze ledenadministratie stond opgenomen, een stembiljet voor de jaarlijkse verkiezing voor het internationale hoofdbestuur, de Board of Trustees. Het zal u niet zijn ontgaan dat daar ook de naam van Nina Brink op voorkomt. Gezien de ontwikkelingen rondom haar persoon als gevolg van de beursgang van WOL en haar recente aftreden als bestuursvoorzitter, een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Overigens is de nominatie geen zaak van ISOC.NL maar een besluit van het nominations committee, www.isoc.org/members/vote/2000election/nomcomrepfin.shtml , dat opereert onder de verantwoordelijkheid van het internationale hoofdbestuur. Het besluit Nina Brink daadwerkelijk te nomineren dateert overigens van 31 januari. Een stem uitbrengen op maximaal 6 van de 12 kandidaten kan nog tot 31 mei.

Komende dagen zult u ISOC echter ook op andere manieren tegen kunnen komen:

* Zaterdagmiddag maken we om 16.00 uur in Media Plaza bekend wie de gelukkige excellente studenten zijn, die in het kader van het Excellent Student Program 2000 een week lang naar Silicon Valley gaan. www.isoc.nl/ShowActueel.asp?Id=151 Met dank aan Ipotentials, Finalist IT Group, Monsterboard, ABN Amro, Newconomy, Casema, UUnet, PriceWaterhouseCoopers.

** Zaterdagavond de eerste aflevering van Internet in Bedrijf via RTL5 19.30, en direct na afloop via www.internetinbedrijf.nl. Een initiatief van de Internet Society dat mogelijk is gemaakt door Iquip, I2 technologies, Compaq, 24hours, INGbank en Pulse Interactive (website).

*** Zondag de tweede aflevering van www.thuisopinternet.nl via RTL4 15.25. Ook een initiatief van de Internet Society en mogelijk gemaakt door Iquip, Compaq, Freeler, Postbank en de ministeries van BZK en EZ.

**** Maandagavond vanaf 18.00 uur in de Westergasfabriek weer ons maandelijkse borreldebat, ditmaal over venture capital. Meldt u aan!!: www.isoc.nl/showactiviteit.asp?id=108

***** Voelt u zich ook wel eens schuldig over al die nieuwe, moeilijke woorden die we nodig hebben om de ontwikkelingen op internetgebied te beschrijven? Help de beginners een stapje op weg met uw kennis, inzicht en tips. www.hoemoetdatnu.nl
Internet Society (roel@isoc.nl)