Maxima wint het hart van de Nederlanders

Datum nieuwsfeit: 14-04-2000

Maxima wint het hart van de Nederlanders

Apeldoorn, d.d. 14 april 2000 -- Uit een herhalingsonderzoek van Bureau Lagendijk uit Apeldoorn blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders Maxima Zorreguietta sympathiek vindt. Bij het eerder onderzoek was dit nog minder dan de helft. Overigens verwachten steeds meer Nederlanders dat zij met Kroonprins Willem-Alexander in het huwelijksbootje zal stappen.

Van de 300 telefonisch ondervraagde Nederlanders van 18 jaar en ouder voelen zes van de tien (59%) (veel) sympathie voor de vriendin van de Kroonprins. Het aantal mensen dat zich geen beeld kan vormen van Maxima is in drie maanden gedaald van 41% naar 33%. Minder Nederlanders zijn haar onsympathiek gaan vinden (van 12% naar 8%).

Bron: Bureau Lagendijk,

14 april 2000

Het aantal Nederlanders dat een huwelijk tussen de Kroonprins en zijn Argentijnse vriendin verwacht is nu gestegen tot ruim de helft (53%). Het nieuws van de verhuizing van Maxima naar Brussel heeft op dit punt de publieke opinie zeker beïnvloed. De scepsis over een mogelijk huwelijk is de afgelopen drie maanden afgenomen van 27% naar 20%.

Bron: Bureau Lagendijk,

14 april 2000