FNV Bondgenoten: besluit Philips over CAO onacceptabel

Datum nieuwsfeit: 14-04-2000

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: besluit Philips onacceptabel

FNV Bondgenoten is woest op Philips nu het concern het CAO-overleg heeft opgebroken. Bestuurder Jan Cuperus: 'Hiermee toont Philips weer eens aan hoe eigengereid het is. Voor ons is de manier waarop Philips met de bonden omgaat onacceptabel.'

Philips wil niet verder praten over een CAO, omdat er een fundamenteel verschil van mening is met de vakbonden over individuele prestatiebeloning. Cuperus: 'Het conflict dat wij hebben met Philips draait in feite om zeggenschap over de loonvorming. Philips probeert nu de vakbonden buitenspel te zetten, maar zet daarbij ook de werknemers aan de kant.'

De vakbonden bereiden een gezamenlijke reactie voor aan Philips. De leden zullen worden geraadpleegd over de stap die Philips nu heeft gezet. 'Er is geen twijfel mogelijk over het antwoord,' aldus Cuperus, 'als we de CAO niet via onderhandelen kunnen bereiken, dan maar op een andere manier.'

Meer informatie :
Jan Cuperus, bestuurder FNV Bondgenoten: 06-22245020 Nathalie Koopman, persvoorlichting: 030 - 2738389

14 apr 00 13:37