Ahold neemt belang in Amerikaanse internet-kruidenier Peapod

Datum nieuwsfeit: 14-04-2000
Ahold neemt belang in Amerikaanse internet-kruidenier Peapod

Partnership versnelt Ahold e-commerce strategie

Zaandam, Nederland; Chicago, VS, 14 april 2000 - Koninklijke Ahold vormt een partnership met de Amerikaanse internet-kruidenier Peapod Inc. en neemt initieel een belang van 51% in het aandelenkapitaal van Peapod. Vandaag is de definitieve overeenkomst hiervoor getekend. Conform de overeenkomst blijft Peapod een zelfstandige onderneming. Ahold zal aanvankelijk circa $ 73 miljoen investeren in nieuwe converteerbare preferente aandelen Peapod voor $ 3,75 per aandeel. Dit vertegenwoordigt na conversie een 51% belang in het totaal aantal uitstaande gewone aandelen Peapod.

Peapod
Peapod is ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen