Dio Cup voor Nederlandse vierspannen pony's

Hoefnet

Ook Dio Cup voor vierspannen pony's

Doesburg/Helmond, 13 april 2000
In navolging van de Dio Cup 2000 voor de Nederlandse twee-en vierspannen paarden is het bedrijf Dio International B.V. bereid gevonden dit jaar ook een Cup te sponsoren voor de Nederlandse vierspannen pony's.

Deze Dio Cup zal verreden worden onder exact dezelfde voorwaarden als voor de twee-en vierspannen paarden, namelijk:

De Dio Cup is een aparte competitie, die verreden zal worden over alle 8 Nederlandse wedstrijden, te weten: Horst (15-16 april), Oldenzaal (29-30 april), Uden (27-28 mei), Zelhem (10-12 juni), Exloo (24-25 juni), Beekbergen (28-30 juli), Tilburg (12-13 augustus) en Deurne (2-3 september).

Van deze 8 wedstrijden tellen de resultaten mee van zeven wedstrijden, men mag dus het resultaat van één wedstrijd laten vallen. De puntentelling is als volgt: 15 punten voor de 1e plaats, 14 punten voor de 2e plaats, 13 punten voor de 3e plaats en zo verder. Diskwalificatie betekent 0 punten. De finale van de Dio Cup 2000 zal plaatsvinden tijdens de menwedstrijd in Deurne (2-3 september). Om in het eindklassement voor te komen dient men minimaal zes wedstrijden hebben gereden.

De winnaar van de DIO Cup is de rijder die over alle wedstrijden minus één het hoogste aantal punten heeft verzameld.
Bij een ex-aequo stand zal het resultaat behaald in de laatste wedstrijd (Deurne) doorslaggevend zijn.

Na elke wedstrijd zal een tussenklassement worden opgesteld en de Cup zal aan de leider in dit tussenklassement worden uitgereikt. Bovenstaand is gebaseerd op een wisselsysteem, de Cup zal dus aan het eind van iedere wedstrijd opnieuw worden uitgereikt. Bij een ex-aequo stand zal het het resultaat tijdens de meest recente verreden wedstrijd doorslaggevend zijn.

Het in Helmond gevestigde bedrijf Dio International B.V. is een onderneming die zich heeft toegelegd op de handel en productie van mode artikelen en paardrijproducten (zowel leer als fashion) van de Franke Sloothaak lijn. Verder produceert zij o.a. jassen en bodywarmers voor ruiter-en mensport en promotionele textiel, zoals windjacks, bodywarmers, headwear en custom made kleding voor bedrijven.

Dio International B.V. is tevens de officiële kledingsponsor van de Nederlandse menequipe's. Dit jaar zullen zij de kleding verzorgen voor de Nederlandse vierspannen die deelnemen aan het WK in het Duitse Wolfsburg van 22 t/m 27 augustus a.s. en van de Nederlandse enkelspannen die van 18 t/m 22 oktober deelnemen aan het WK in Gladstone, USA.