Politiebericht Brabant-Zuid-Oost, Eindhoven

persbericht 15 april 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Zinloos geweld
Aan de Markt zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag om 2.20 uur 3 mannen uit Oirschot aangehouden. De drie mannen, in de leeftijd van 25, 27 en 29 jaar, maakten onderdeel uit van een groep die vier bezoekers aan de stad lastig vielen. Een persoon van het viertal, een 23-jarige Eindhovense, werd door een van de mannen zodanig geslagen, dat zij haar lens en oorbel verloor. Het drietal in voor onderzoek ingesloten in het politiebureau.

Eindhoven: Drugs
Aan het Stratumseind is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 33-jarige man uit Veldhoven aangehouden die een buisje XTC-pillen op zak had. Bij binnenkomst van de man in een horecagelegenheid werd het buisje door de portier ontdekt. De aan de politie overgedragen verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed
Aan de Stekelroosstraat is in de nacht van vrijdag op zaterdag om 0.10 uur een 25-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De verdachte was daar met een auto tegen een geparkeerd voertuig aangereden. De man is niet in het bezit van een rijbewijs en bleek onder invloed van alcohol. De auto, die niet verzekerd is, is veiliggesteld op het politiebureau. De man is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Gestolen auto zelfde nacht terug
Aan de Menno van Coehoornlaan is zaterdag om 4.35 uur een 19-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man reed in een auto die eerder die nacht van de generaal Horrocksstraat was verdwenen. De eigenaars ontdekten de diefstal rond 1.00 uur.

Eindhoven: Diefstal auto
Aan het stadhuisplein is zaterdag tussen 1.00 en 2.00 uur een Opel Astra, kenteken ZH-GP-66, gestolen.

Eindhoven/Nuenen/Helmond: Schade
Van vier autos moesten banden worden verwisseld toen zij in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 2.00 uur vanuit Helmond op de A270 over wegmarkeringsborden reden. Iemand had een aantal borden met voet en al vanaf het viaduct Geldropsedijk naar beneden gegooid.
Eindhoven: Inbraak
Aan de Insulindelaan zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag twee mannen aangehouden op verdenking van inbraak. Het tweetal, een 24-jarige man uit Maastricht en een 17-jarige man waarvan de woonplaats onbekend is, werd ontdekt in de bosjes achter een pand waar zojuist was ingebroken. Een getuige had het tweetal van het pand zien wegrennen. De verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.
Eindhoven: Diefstal uit bedrijf
Uit een bedrijf aan de Luchthavenweg zijn vrijdagavond ongeveer vijftig mobiele telefoons gestolen. Ook verdween fl. 1.500,- uit een afgesloten bureau dat werd opengebroken. De deur van het pand was opengebroken.

Eindhoven: De goudvis heet Koos
Vrijdagavond is het leven van een goudvis, die inmiddels Koos is gedoopt, gespaard gebleven. Aan de Kanaaldijk Noord zaten rond 23.30 uur twee Eindhovenaren, van 31 en 35 jaar, op een bankje te vissen. Toen de verdachten de politie ontdekten gooiden zij hun hengels in het water. Aan een van de hengels bleek een goudvis te zitten, die blijkbaar als aas werd gebruikt. De vis bleek nog te leven. Aangezien in het bureau geen goede behuizing voor het slachtoffer te vinden was, biedt een van de agenten Koos tijdelijk onderdak. Tegen de mannen is proces verbaal opgemaakt voor het vissen op een plaats waar dit niet mag. De verdachten staat ook nog een proces verbaal voor nachtvissen en het vissen met levend aas te wachten.

Eindhoven: Aanrijding onder invloed
Vrijdag is rond 22.15 uur een 35-jarige automobilist uit Eindhoven aangereden door een 23-jarige Eindhovenaar die onder invloed bleek. De 35-jarige man reed met groen licht vanuit de Willemstraat over de Mauritsstraat. Een bestelauto, die door de 23-jarige man werd bestuurd, reed op hem in. Deze bestuurder bleek onder invloed en blies bij een ademanalyse 0,85 promille. Het rijbewijs van de verdachte is ingevorderd en hij kreeg een rijverbod van 7 uur. Er was geen sprake van noemenswaardige verwondingen bij het ongeval.
Eindhoven: Onder invloed
Aan de Antoon Coolenlaan bleek vrijdag een 56-jarige automobilist onder invloed te rijden. Bij een ademanalyse had de man een promillage van 0,8. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur en tegen hem is proces verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Onder invloed
Aan de Frankrijkstraat is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 50-jarige Eindhovenaar aangehouden. De verdachte reed bij de rotonde op de Boschdijk om een afzetting en daardoor een stuk tegen de rijrichting in. De aanwezige politie heeft de man mee naar het bureau genomen toen deze onder invloed bleek. De verdachte werkte niet mee aan een bloedproef.

Helmond: Vernieling
Aan de Havenweg is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 19-jarige Helmonder aangehouden voor vernieling. De verdachte schopte bij een kennelijke woordenwisseling met een bekende de ruit van een horecagelegenheid in. Er is proces verbaal opgemaakt.
Helmond: Diefstal
Vrijdag is om 19.00 uur een 16-jarige Helmonder aangehouden voor diefstal. De jongen wordt verdacht van diefstal van een GSM uit de voorraad van een winkel aan de Veestraat. De verdachte is in dienst van de winkel, waar de laatste tijd regelmatig GSM-telefoons uit het magazijn verdwenen. Bij controle van de voorraad bleek gisteren weer een toestel te zijn verdwenen. Dit toestel werd verstopt in het fietshok teruggevonden. De verdachte is ingesloten voor onderzoek.
Helmond: Inbrekers verjaagd
Aan de 3e Haagstraat heeft een inwoner een inbraak kunnen verijdelen. Rond 22.15 uur hoorde hij een krakend geluid. Bij het polshoogte nemen zag hij buiten een verschoven tuintafel en een van de muur getrokken kabel. De daders kon hij niet ontdekken.

Veldhoven: Onder invloed
Aan de Kruisstraat is in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 0.15 uur een 34-jarige automobilist uit Waalre aangehouden. De verdachte ging er op de Provinciale weg vandoor toen hij een politieauto zag. Na wat omzwervingen door Zeelst werd hij aangehouden. Bij een ademanalyse blies hij 1,0 promille. De auto waarin hij reed bleek niet verzekerd te zijn. Tegen de man is proces verbaal opgemaakt. Hij kan zijn auto ophalen als een verzekering is afgesloten.

Best: A2
Aan de A2 is zaterdag rond 10.00 uur een 38-jarige man uit Best aangehouden. De verdachte had uit een op een parkeerterrein staande auto de radio weggenomen. De auto bleek er al weken onafgesloten te staan. De man heeft de radio overgedragen aan de politie. Er is proces verbaal opgemaakt.

Best: Paarden gestolen
Aan de Ploegstraat zijn uit een stal in de nacht van vrijdag op zaterdag 3 Friese paarden verdwenen. Het gaat om 2 friezen, kleur zwart, van 5 en 6 jaar en een veulen van 3 weken. De daders hebben het hangslot van het hekwerk kapotgeslagen en de honden die voor de stal liepen in hun hok gedaan.

Best: Recalcitrant
Aan de Syracusestraat is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 18-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De politie werd gewaarschuwd in verband met overlast. Onder een zich daar bevindende groep jongeren was een jongen die eerder die nacht op de Johan Brouwerstraat betrapt werd toen hij in een auto van een omwonende zat. Daar was hij er vandoor gegaan toen hij werd opgemerkt. Toen de politie de verdachte voor een poging diefstal aanhield werd deze vervelend en sloeg zijn hoofd door de voordeurruit van een woning. De politie heeft de jongeman begeleid naar het Catharina-ziekenhuis, waar een hoofdwond werd gehecht. De jongen wordt gehoord.

Best: Fietser aangereden
Vrijdagavond is een 16-jarige meisje uit Best gewond geraakt bij een aanrijding. Een 21-jarige automobiliste verleende haar geen voorrang bij een kruising van de Willem de Zwijgerweg, Raadhuisstraat. De fietsster is met letsel aan haar schouder opgenomen in het Diaconessenhuis.

Valkenswaard: Aanrijding onder invloed
Aan de Bosstraat verleende een 37-jarige man uit Valkenswaard rond
3.15 uur geen voorrang aan een auto op de Europalaan. Hierop ontstond een aanrijding. De verdachte bleek onder invloed en blies 0,9 promille bij een ademanalyse. De man kreeg een rijverbod van 3 uur en er is proces verbaal opgemaakt.

Bergeijk: Overval
Vrijdagavond is rond 21.00 uur de caissière van een winkel aan het Hof overvallen. Een man verscheen in de winkel, kocht een blikje bier en greep bij het afrekenen in de kassa. Hierbij spoot hij de vrouw in het gezicht met een spuitbus. Toen de vrouw weerstand bood sloeg hij haar op haar hoofd. Hij vertrok met ongeveer fl. 1.000,-. De politie vraagt getuigen zich te melden.

Gemert: Onder invloed
Aan de Jan van Amstelstraat is zaterdag rond 3.30 uur een 35-jarige man uit Helmond bekeurd voor het rijden onder invloed. De man had een alcoholpromillage van 0,7 en kreeg een rijverbod van 2 uur.
Asten: Aanrijding
Een 24-jarige man uit Asten is na een aanrijding op de N279 met hoofd- en nekletstel opgenomen in het Ziekenhuis in Venlo. De man reed met zijn auto over de N279. Op de kruising met de Buizerdweg kreeg hij geen voorrang van een uit Neerkant komende 43-jarige vrachtwagenchauffeur uit Nederweert.

Asten: Inbraak in woning
Aan de Reeweg is vrijdagavond ingebroken in een woning. De ruit van een deur aan de zijkant van de woning werd ingeslagen. Vermist worden een gouden ketting en horloge.

Reusel: Diefstal uit woning
Aan de Kerkstraat is vrijdagavond ingebroken in een woning. Een slot werd opengebroken en ongeveer fl. 400,- en een sleutelbos gestolen.
Maarheeze: Diefstal aanhanger
Van de Spoorstraat is zaterdag tussen 2.30 en 6.10 uur een aanhanger verdwenen. De twee-assige aanhangwagen was met een slot vastgeketend aan een lantaarnpaal in de berm.