Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Promotie nieuwe Haarlijn voorjaar/zomer 2000 op kappersbeurs

Datum nieuwsfeit: 16-04-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
PERSBERICHT

Nieuwegein, 14 april 2000

Century:
de nieuwe Haarlijn voorjaar/zomer 2000

Lente. Bij het woord krijg je al de kriebels. Je zit boordevol energie en je neemt je voor om er deze zomer tiptop uit te zien. Ben je al op pad geweest voor nieuwe kleren en zomerse make-upspullen? Maak het dan helemaal af met een nieuw kapsel. Kijk samen met je kapper - dé haaradviseur bij uitstek - in de spiegel en vraag naar de Haarlijn voorjaar/zomer 2000. De kenmerken van deze lijn zijn bot geknipte contouren, een duo-pony en 'bakkebaarden'.

De eerste Haarlijn van deze eeuw kreeg van de Gezamenlijke Nederlandse Kappers de naam Century. Simpelweg om aan te geven dat we in een nieuwe eeuw staan die lang niet zo extreem is qua mode en kapsels als we dachten, maar eerder een mix van het verleden. Het belangrijkste kenmerk van de nieuwe Haarlijn is dat alle kapsels - voor zowel mannen als vrouwen - aan te passen zijn aan je eigen stijl.
De contouren zijn bot geknipt of gesneden, zodat het haar luchtig valt en volume krijgt. De pony heeft korte en lange lagen en de boven- en zijkanten van de coupe zijn in lagen geknipt. Heel opvallend is dat zowel bij mannen als vrouwen de bakkebaarden terug zijn (bij vrouwen spreken we meestal van zijpartij). Door de verschillende lengtes zit er veel beweging in het haar deze zomer! En de kleur? Daar is geen vast recept voor te geven. De persoon is bepalend voor het kleurbeeld. Na een wat rustige 'kleurperiode' durven we nu wel meer kleur te bekennen. Variatie is het sleutelwoord. Wat wil je: duo-kleuringen, lowlights, egale kleuring of een 'snelle' highlight; kies maar uit. De kapper adviseert je graag wat het beste bij jou past.
Je eigen stijl
Lente en zomer 2000 zijn synoniem aan vrolijkheid. De grijze sluier die de afgelopen periode over het modelandschap hing, verdwijnt. Kleuren laten zich opnieuw zien in dessins en combinaties die je een jaar geleden niet voor mogelijk hield. De Haarlijn voorjaar/zomer 2000 past perfect in dit tijdsbeeld, waarin we zelf kiezen voor onze eigen stijl die op elk moment is aan te passen. Kortom, haar waar je alle kanten mee uit kunt! De basiscoupe is dusdanig geknipt dat je veel stylingmogelijkheden hebt. Zakelijk (business), maar ook lekker nonchalant (casual) en voor het uitgaan een swingend kapsel (nightlife).

De basis van de Haarlijn voorjaar/zomer 2000 met als titel Century, is gelegd door Studio Tulp uit Emmen in de categorie mannen en Kapsalon Pour Vous uit Hoogvliet in de categorie vrouwen. Zij zijn de winnaars van de Saloncompetitie - waar alle kappers in Nederland aan mee mogen doen - en zien hun ideeën terug in deze Haarlijn

De Nederlandse Haarlijn is een initiatief van de Gezamenlijke Nederlandse Kappers (GNK) en wordt uitgevoerd door Haar Promotie Nederland (HPN). Op 16 en 17 april aanstaande, presenteert Haar Promotie Nederland tijdens de vakbeurs voor kappers - De Gouden Tulp - in de Jaarbeurs Utrecht, twee keer per dag de Haarlijn
einde persbericht

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie