Matrox en Apple kondigen realtime DV-bewerking aan voor Mac

Datum nieuwsfeit: 17-04-2000
Apple Benelux

Matrox en Apple kondigen realtime DV-bewerking aan voor de Mac

Burnik, 17 april 2000 - De Matrox Video Products Group en Apple hebben vandaag de eerste PCI-videokaart voor realtime bewerking van digitale video (DV) op de Macintosh aangekondigd. De RTMac is ontworpen door engineers van Matrox en Apple en is afgestemd op Final Cut Pro, de bekroonde videobewerkingsprogrammatuur van Apple. Hierdoor worden realtime bewerkingen, effecten en composities mogelijk. De prijs van een volledig geconfigureerd systeem zal naar verwachting onder de $5,000 blijven.

"Dankzij de ongekend snelle Power Mac G4, de bekroonde Final Cut Pro-programmatuur en de innovatieve FireWire-technologie is Apple het beste platform voor videobewerking", aldus Philip Schiller, vice president voor Worldwide Product Marketing van Apple. "De combinatie van een G4, Final Cut Pro en de nieuwe Matrox RTMac-kaart resulteert in de krachtigste realtime bewerkingsomgeving op een personal computer."

"Wij zijn zeer blij met de nauwe samenwerking met Apple om realtime DV-bewerking op de Mac mogelijk te maken", aldus Alain Legault, vice president voor Product Development van Matrox. "Matrox is ervan op de hoogte dat Apple zich heeft toegelegd op desktopvideo en is dan ook bijzonder trots op het samenwerkingsverband met een toonaangevend bedrijf binnen de branche."

De RTMac PCI-videokaart, die deze zomer verkrijgbaar zal zijn, maakt niet alleen realtime DV-bewerking mogelijk, maar vormt tevens een uitbreiding op de ingebouwde FireWire-functionaliteit van de Power Mac G4 dankzij de composite- en S-video-aansluitingen voor analoge video-opname en -export. Bovendien kan een tweede beeldscherm worden aangesloten en is het mogelijk om gelijktijdig en in real time videobeelden van professionele kwaliteit weer te geven op zowel een computerbeeldscherm als een NTSC/PAL-beeldscherm.

Matrox

De Matrox Video Products Group is technologie- en marktleider op het gebied van digitale videoapparatuur en -programmatuur voor realtime bewerking, dvd-authoring en streamingapplicaties voor op het web. De bekroonde Matrox DigiSuite-productlijn wordt overal ter wereld gebruikt door televisiemaatschappijen, post-productionbedrijven en projectstudio's. De nieuwe Matrox RT-productserie is bedoeld voor communicatieafdelingen, videoproducenten en iedereen die zich enthousiast bezighoudt met video. Matrox is een particulier bedrijf dat is opgericht in 1976 en is gevestigd in Montreal, Canada, met dochterondernemingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië en Hong Kong. Raadpleeg voor meer informatie www.matrox.com/video.

Over Apple

Apple gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple zet zich nu in om de beste personal computer ervaring te bezorgen aan studenten, docenten en creatieve professionals over de hele wereld en dit met Apple's innovatieve apparatuur, programmatuur en Internetdiensten.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple: www.apple.com/ Voor informatie over Apple Benelux: www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/nl/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications
P/A Apple Computer Benelux
Buro & Design Center,
Heizel Esplanade 1, box 100
1020 Brussel, België
Tel: +32 (0)2-474-42-57
Fax: +32 (0)2-474-43-00
Email: (vandeneynde.s@euro.apple.com)

Gray line

Site Map | Contact | Privacy Notice
Copyright © 2000 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.