Parfumerie op Internet biedt online advies

Datum nieuwsfeit: 17-04-2000

Nieuwe parfumerie op Internet zoekt geur die bij je past

In een parfumwinkel boordevol geursensaties is het juiste reukwater doorgaans lastig te vinden. Laat er nu uitgerekend via het geurloze medium Internet een prachtig hulpmiddel beschikbaar zijn. Bezoekers van de nieuwe website <www.alaparfumerie.nl> vinden door middel van het beantwoorden van vragen een selectie van passende geuren. Op basis van persoonlijke eigenschappen helpt de virtuele parfumwinkel hen op treffende wijze bij het zoeken en kopen van parfums, voor eigen gebruik of om cadeau te doen.

Ben je jong en sportief, of wil je een verleidelijke of onafhankelijke uitstraling, met een druk op de knop schotelt aLaParfumerie je een lijst geuren voor die deze eigenschappen onderstrepen. Niet overtuigend, geef dan een sterrenbeeld op, of het sterrenbeeld van degene die je een parfum cadeau wilt doen. Ook bij die invalshoek biedt de geurenshop een deskundig advies.
Mocht je als sitebezoeker nou huiverig zijn voor compleet nieuwe geursensaties, dan kan je er ook voor kiezen je huidige of een ander favoriet parfum op te geven. De computer zoekt dan naar alternatieve geuren die behoren tot dezelfde geurfamilie en zet deze netjes op rij. Eindelijk is er een hulpmiddel bij het kiezen van iets persoonlijks als een parfum. De nieuwe geurenwinkel heeft niet alleen een eenvoudige oplossing bedacht, maar deze ook meteen wereldwijd toegankelijk gemaakt.

Assortiment en Service
Het assortiment van deze grootste parfumerie op Internet bestaat uitsluitend uit luxe kwaliteitsgeuren van gerenommeerde modehuizen en
-ontwerpers. Op de website is van ieder parfum een beschrijving te vinden met informatie over de samenstelling en bijvoorbeeld het jaar van introductie; maar ook tips voor wie de geur bedoeld is, eventuele draagadviezen et cetera. Al rondsnuffelend in deze uitvoerige documentatie, krijgen bezoekers zo nog een extra ingang tot de geuren uit deze thuis-parfumerie'. Bovendien selecteert aLaParfumerie regelmatig koopjes voor haar klanten, ook voor speciale dagen zoals secretaressedag, moederdag, vaderdag et cetera.
Bestellen kan 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, en gewoon vanuit de luie stoel. De parfums worden in een luxe geschenkverpakking binnen enkele dagen bezorgd op het adres dat de klant wenst. Desgewenst is er een chic persoonlijk briefje mee te bezorgen.

Goede verwachtingen
Uit onderzoek is gebleken wat consumenten belangrijk vinden bij het kopen van parfum: ze hechten vooral aan een ruime merken-keuze, persoonlijk advies en prijsaanbiedingen. Het laat zich raden dat aLaParfumerie daar sterk op inspeelt met deze nieuwe Internet-winkel. Zeker nu ook steeds meer vrouwen van Internet gebruikmaken (blijkens onderzoek van Multiscope), verwacht aLaParfumerie in een groeiende behoefte te voorzien, waarin het accent op informatie en aankoopondersteuning ligt.
Niet helemaal onbelangrijk is ten slotte de verkoopverwachting: volgens Multiscope zullen de online-verkopen komende jaren sterk stijgen. Onder het toenemend aantal Internet-gebruikers groeit het aantal online kopers snel, terwijl ook de bestedingen per persoon toenemen. Internet Retail Company, het bedrijf achter aLaParfumerie, is dan ook trots er tijdig bij te zijn.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Noot voor redacties