MCI WorldCom introduceert Carrier PreSelectie

Datum nieuwsfeit: 17-04-2000
MCI WorldCom introduceert Carrier PreSelectie voor nationaal en internationaal telefoneren tegen scherpe tarieven

Zeer eenvoudige aansluiting biedt klanten veel comfort

Amsterdam, 17 april 2000 - MCI WorldCom introduceert Carrier PreSelectie, een dienst die het mogelijk maakt om tegen scherpe tarieven te telefoneren. Carrier PreSelectie is zeer eenvoudig te activeren, na slechts één aanmeldingstelefoontje en eenmalige instelling van de preselectiecode 1670, kunnen klanten direct van de diensten gebruikmaken. Installatie van randapparatuur of programmering van centrales is niet nodig. Dit biedt de klanten meer gemak en comfort en een aanzienlijke besparing - tot 50 procent
- op het telefoneren naar nationale, internationale en mobiele bestemmingen.
MCI WorldCom's Carrier PreSelectie biedt de volgende voordelen:

* Zeer aantrekkelijke gesprekstarieven voor 32 steden wereldwijd;
* Bellen via het betrouwbare wereldwijde netwerk van MCI WorldCom zonder dat er extra handelingen nodig zijn;

* Geen abonnement- of entreekosten;

* Gratis helpdesk die 24 uur per dag bereikbaar is;
* Afrekening per seconde en een gespecificeerde factuur, zonder extra kosten;

* Beschikbaar voor elke aansluiting, overal in Nederland;
* Vanzelfsprekend met behoud van huidige telefoon- en faxnummers;
* Direct te bestellen via de website www.mciworldcom.nl.
Over MCI WorldCom
MCI WorldCom is wereldwijd een toonaangevende aanbieder van communicatiediensten over elke afstand, met aanwezigheid in meer dan 65 landen. In 1999 behaalde het bedrijf een omzet van $37 miljard, met meer dan $15 miljard afkomstig uit snel groeiende internationale, data- en Internetdiensten.
MCI WorldCom en Sprint hebben een fusie aangekondigd, die de bedrijven verwachten in de tweede helft van 2000 af te ronden, na goedkeuring van de overheid en de aandeelhouders. President en CEO van MCI WorldCom is Bernard Ebbers. Voorts is ook dr. Vinton Cerf, een van de geestelijke vaders van Internet, actief binnen MCI WorldCom, in de functie van Senior Vice President.

In Nederland is MCI WorldCom in 1995 in Amsterdam gestart met 20 medewerkers. Nu telt de Nederlandse vestiging circa 700 medewerkers en is het bedrijf, behalve in Amsterdam, gevestigd in Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Op dit moment beschikt MCI WorldCom over eigen glasvezelnetwerken in Amsterdam en Rotterdam die rechtreeks gekoppeld zijn met het Pan-Europese netwerk. Dit netwerk wordt voortdurend uitgebreid. MCI WorldCom verwacht dit jaar door te groeien tot circa 1.000 medewerkers. Hiermee mag het bedrijf zich rekenen tot een van de grotere spelers op het gebied van werkgelegenheid en investeringen in de infrastructuur in Nederland.

Voor meer informatie:
MCI WorldCom, Han van der Zwan, tel.: 020 - 7112621 en 06 - 55787150 of Jasperina Prevoo-Hoogerwaard, tel.: 020 - 7112544 en 06 - 55787250