Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Promotiecampagne voor Lisianthus van start

Datum nieuwsfeit: 17-04-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Bloemenbureau Holland

Persberichten - 2000



17-04-2000

Promotiecampagne voor Lisianthus van start

Leiden - "Met Lisianthus ... jaarrond de zomer in huis" is de naam van het promotieplan dat Bloemenbureau Holland in samenwerking met Nederlandse Lisianthus-telers, veredelaars/vermeerderaars heeft samengesteld. Het verhogen van de naamsbekendheid is een van de belangrijkste doelen van de promotiecampagne. Dit wil men bereiken door het creëren van een onderscheidend imago waarin associatie met de zomer voorop staat. Gezellig, luchtig, vrolijk en licht vormen dan ook de kernwoorden bij invulling van de activiteiten.

Voorafgaand aan de samenstelling van het promotieplan is een onderzoek verricht onder bloemisten. Hieruit kwam naar voren dat de Lisianthus een grote bekendheid en een trendy en exclusief imago geniet bij de bloemenvakhandel. Bloemisten constateren echter dat bij afwezigheid van het product in de winkel de consument er niet specifiek naar vraagt. Tegelijkertijd heeft de consument geen beeld bij de bloem. Volgens projectleider Caroline Nederpelt van de afdeling Projectbureau van Bloemenbureau Holland redenen genoeg om de consument als de primaire doelgroep van deze campagne te beschouwen.

De belangrijkste activiteiten, primair gericht op de consument, zijn bijvoorbeeld deelname aan de Home & Garden Fair en redactionele aandacht in het consumentenblad Flowers. De stand van het blad Flowers op de Home & Garden Fair zal geheel in het teken van de Lisianthus staan. Een arrangeur zal verschillende toepassingsmogelijkheden laten zien en iedere nieuwe abonnee van Flowers zal verrast worden met een Lisianthus-boeket.

Naast deze activiteiten is een inspiratiedossier ontwikkeld, speciaal voor de consumentenpers. Dit dossier is inmiddels verstuurd aan de redacties van circa vijftig vooraanstaande lifestyle- en vrouwenbladen. Doel van het dossier is journalisten te inspireren om redactionele aandacht te besteden aan de Lisianthus. Bij de invulling van alle activiteiten speelt associatie met de zomer een vooraanstaande rol. Kernwoorden als gezellig, luchtig, vrolijk en licht vormen dan ook de basis voor het verkrijgen van het gewenste imago en daarmee het uiteindelijke doel van de gehele campagne.


reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie