Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 17-04-2000

Politiebericht Friesland: Leeuwarden 17-04-2000 Politieberichten van zondag 16 april (13.00 uur) tot en met maandag 17 april (07.00 uur)

Leeuwarden: winkeldiefstallen
Zondag omstreeks 16.00 uur werd door het beveiligingspersoneel van de V en D aan de Nieuwestad een winkeldievegge op heterdaad betrapt. De vrouw, een 39-jarige inwoonster uit Leeuwarden, had op de sportafdeling een broek en trui in haar tas gestopt en onder haar jas had zij een T-shirt aangetrokken. Toen zij de winkel verliet werd ze aangehouden. Aan het bureau bleek zij ook nog twee bolletjes heroïne bij zich te hebben. Tegen de vrouw is proces-verbaal opgemaakt. De heroïne is inbeslaggenomen.
Omstreeks 16.40 uur werd in dezelfde winkel een 26-jarige man uit Stevensbeek aangehouden. Hij had een gasbrander weggenomen en toen hij werd betrapt, zette hij het op een lopen. Op het Ruiterskwartier kon hij worden aangehouden door het beveiligingspersoneel. Hij kreeg transactie aangeboden van f 240.- en werd na verhoor heengezonden.
Leeuwarden: rijden tijdens ontzegging
Zondag omstreeks 21.45 uur werd op de Overijsselseweg een autobestuurder gecontroleerd. De man, een 43-jarige inwoner uit IJlst, deelde mede dat hij wel een rijbewijs had, maar vergeten was dit mee te nemen. Toen dit door de desbetreffende agent even werd nagetrokken, bleek dat deze man een ontzegging had van de rijbevoegdheid tot 27 juni 2000. Net voor dat de politieman deze informatie van de meldkamer kreeg, reed de bestuurder met hoge snelheid weg. Onderweg pleegt de bestuurder verschillende verkeersovertredingen. Op de Westergoawei reed hij met een snelheid van boven de 170 kilometer per uur. De collega`s van Bolsward zijn ondertussen gewaarschuwd en op de Westergoawei onder Wommels wordt de bestuurder tot stoppen gedwongen. De auto werd inbeslaggenomen en de man kreeg een proces-verbaal.
Leeuwarden: inbraak Cambuur
Van zondag op maandag werd ingebroken in de videopost in het Cambuurstadion. Met een baksteen werd de ruit vernield en uit de post werden twee video`s en een beeldscherm weggenomen. Namens Cambuur heeft een 50-jarige inwoner uit Leeuwarden aangifte gedaan.
Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8272