Extreme Networks: oplossing voor metropolitan area providers

Datum nieuwsfeit: 17-04-2000
Extreme Networks onthult geavanceerde oplossingen voor metropolitan area service providers

Producten en services bieden telecommunicatiebedrijven een kosteneffectief en schaalbaar alternatief voor SONET, zonder verlies van betrouwbaarheid of kwaliteit van services (QoS)

Maarssen, 17 april 2000 - Extreme Networks, Inc. kondigt haar Metropolitan Area Network-strategie (MAN-strategie) aan. Dit omvat een unieke technologie waarmee telecommunicatiebedrijven krachtige, data-geoptimaliseerde, 'optical networks' kunnen bouwen, gebaseerd op Ethernet en IP.

De strategie van Extreme Networks bestaat uit vier elementen: een nieuwe service provider business unit, een research en development center, een direct sales organisatie die zich concentreert op de markt voor carriers en een nieuwe productreeks.

Het bedrijf heeft een 'voortrekkerstatus' bereikt in de MAN-markt door haar aankondiging dat meer dan tien installaties reeds in gebruik zijn bij klanten en de bekendmaking van de eerste van haar nieuwe high-density, telco-compatibel switches, de Alpine 3800-reeks.

Extreme Networks introduceert de eerste carrier-apparatuur gebaseerd op de Gigabit Ethernet- en IP-technologie. Hiermee kunnen service providers de beperkingen geassocieerd met SONET, de technologie die meestal gebruikt wordt in MAN, direct adresseren. Met behulp van de Alpine 3800-reeks kunnen providers het inefficiënte gebruik van bandbreedte en dure upgrades voorkomen zonder verlies aan betrouwbaarheid en kwaliteit van service (QoS).

"Wij leveren data-geoptimaliseerde en vastgestelde doorvoervertraging voor services over Gigabit Ethernet in MAN en voor carriers, zodat klanten kunnen profiteren van een kosteneffectieve oplossing en hun omzet kunnen maximaliseren door het leveren van nieuwe breedbandservices," zegt Gordon Stitt, president en CEO van Extreme Networks.

Om MAN-leveranciers mogelijkheden te bieden om hun omzet te verhogen, bouwt Extreme Networks haar Ethernet-technologie steeds verder uit. Een voorbeeld hiervan is de set unieke eigenschappen die services in MAN en carrier-infrastructuren mogelijk maakt. Deze services omvatten: IP time-division multiplexing (IP TDM): dit combineert de mogelijkheden van circuitemulatie met laag-3-IP. Hierdoor is het voor het eerst mogelijk circuits op te zetten met een vastgestelde, gegarandeerde doorvoervertraging, die gebruikt worden voor spraak- en dataverkeer over een WAN (Wide Area Network). Anders dan met huidige voice-over-IP-oplossingen, hoeft het netwerk met deze aanpak niet overgedimensioneerd te worden om doorvoervertraging en ruis te verminderen. SONET-like reliability: levert volledige link redundantie waardoor het reserveren van een pad voor back-up niet meer noodzakelijk is. Bandwidth-by-the-slice: service providers kunnen hun omzet maximaliseren door de beschikbare Ethernet-capaciteit in veelvouden van vaste eenheden aan gebruikers te leveren. Usage-based billing: deze eigenschap verschaft de informatie die nodig is om gebruikers te kunnen doorbelasten op basis van capaciteit en soort verkeer.

Introductie van de Alpine 3800-switch
De Alpine 3800-switch is de eerste breedbandvoorziening gebaseerd op Ethernet en IP dat MAN en carriers in staat stelt om meer bandbreedte te leveren, deze bandbreedte op te delen voor optimaal gebruik en vastgestelde doorvoervertraging te garanderen voor vertragingsgevoelige services zoals video en spraak. De Alpine-oplossing biedt verschillende onderdelen van IP-transportservices aan klanten van carriers. Alpine combineert IETF DiffServ met QoS-functies en stelt tegelijkertijd de nodige informatie voor doorbelasting beschikbaar.
De Alpine 3800-reeks ondersteunt DWDM en packet over SONET, alsook de unieke MAN-functies van Extreme. De Alpine 3804 met vier sloten en de Alpine 3808 met 8 sloten worden geleverd met twee loadsharing voedingen en verschillende hot-swappable communicatiemodules voor maximale beschikbaarheid en betrouwbaarheid. De Alpine 3800-switches leveren, evenals de andere Extreme-producten, non-blocking wire-speed performance op alle poorten.

Prijs en beschikbaarheid
De Alpine 3804 en 3808 zijn verkrijgbaar vanaf mei 2000 bij Extreme Networks en haar resellers. Een startconfiguratie is al te koop vanaf NLG 57.000,-.
Over Extreme Networks
Extreme Networks is toonaangevend leverancier van high performance, meer-laags netwerkoplossingen, ontworpen voor de Interneteconomie. De Summit- en BlackDiamond- switches van Extreme Networks zijn opgebouwd uit een unieke combinatie van ExtremeWare-software en een ASIC-gebaseerde architectuur. Deze switches versnellen verkeersstromen door een vereenvoudigd, super schaalbare netwerkinfrastructuur waardoor service providers, e-bedrijven en ondernemingen hun zaken kunnen uitbreiden en meer concurrerend kunnen zijn. Het hoofdkantoor van Extreme Networks is gevestigd in Santa Clara, Californië. Extreme Networks distribueert haar oplossingen in meer dan 40 landen via geautoriseerde resellers. Voor meer informatie kunt u onze Web site bezoeken: www.extremenetworks.com.
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: + 31 (0) 187 470 233