Overname Tecona door Heijmans afgerond

H

Bericht voor de pers 17 april 2000

OVERNAME TECONA DOOR HEIJMANS AFGEROND

ROSMALEN - Heijmans N.V. (bouw en aanverwante activiteiten) heeft definitief overeenstemming bereikt met aandeelhouders van Tecona Holding B.V. in Spijkenisse over de overname van alle aandelen in de vennootschap. Tecona Holding is actief op het gebied van construction- en maintenance management in de industrie en infrastructurele werken. De transactie is met terugwerkende kracht per 1 januari 2000 geëffectueerd. De overname wordt in contanten voldaan.

Tecona Holding is een bureau voor project- en productiemanagement met als activiteiten maintenance management, maintenance engineering, construction management en inspectie.
De werkgebieden zijn civiele techniek, staalbouw, werktuigbouw en Elektrische meet- en Regeltechniek en ProcesAutomatisering (EmeRA) in onder meer de sectoren olie en gas, petrochemie, energie en infrastructuur. Tecona heeft ruim 100 medewerkers en een jaaromzet van circa f 15 miljoen (ruim 6,8 miljoen). Het huidige rendement ligt iets onder het gemiddelde van de Heijmans bedrijven maar zal naar verwachting stijgen als gevolg van de samenwerking.
De overname past in de strategie van de divisie Heijmans Industrie Services om de positie te versterken op het gebied van grote langlopende turn key onderhoudscontracten voor opdrachtgevers in de industrie en de (petro)chemie. Binnen Heijmans Industrie Services zal Tecona onder eigen identiteit en management in de markt actief blijven. Ondernemingsraden van de betrokken ondernemingen hebben positief over de overname geadviseerd.

Voor meer informatie:
A.H.M. van Lith