Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Trader.com lanceert nieuwe internationale portal

Datum nieuwsfeit: 17-04-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
PERSINFORMATIE

Trader.com lanceert nieuwe internationale portal
Parijs 17 april 2000 – Trader.com kondigt de lancering aan van haar internationale internet portal-site op www.trader.com. Trader.com met ruim 12 jaar ervaring binnen de branche, biedt nu een wereldwijd online-platform voor transacties binnen de rubrieks-advertentiesegmenten consumer-to-consumer, business-to-business en business-to-consumer: "The International Marketplace Around the Corner." Trader.com kreeg onlangs een notering aan de Paris Bourse SBF SA en de NASDAQ. Trader.com
De onderneming werd in 1987 opgericht en staat sindsdien onder leiding van Louise T. Blouin MacBain en John H. MacBain. Trader.com bezit momenteel 230 publicaties en meer dan 40 Internetsites in 17 landen, waaronder gerenommeerde namen als "La Centrale" en ‘Annonces Bateaux’ in Frankrijk, "The Melbourne Trading Post" in Australië en "Via Via" in Nederland.
Door gerichte acquisitie van publicaties en online-bedrijven weet Trader.com een flinke groei te realiseren. Hierdoor is een grote geografische spreiding ontstaan van online-activiteiten en publicaties. De onderneming weet de penetratie in bestaande markten uit te breiden en slaagt er dankzij specifieke branchekennis in de opbrengsten van lokale activiteiten te verhogen. Adverteren is mogelijk in de volgende productcategorieën: auto's, onroerend goed, vacatures, luxe artikelen, contact-advertenties, boten en heavy equipment. Op dit moment vertegenwoordigt Trader.com: Š Een jaarlijks verkoopaanbod van meer dan 12 miljoen "consumer-to-consumer" en 2 miljoen "business-to-consumer" items Š Meer dan 230 publicaties met een gezamenlijke oplage van 130 miljoen gedrukte exemplaren per jaar Š Meer dan 40 websites Š Meer dan 40 miljoen pagina's online in januari 2000

Ambitieuze internetstrategie
Trader.com biedt haar klanten en gebruikers in diverse landen diensten met toegevoegde waarde aan zoals verzekeringen, financiering en garantieproducten. Hiervoor zijn samenwerkingsverbanden afgesloten met toonaangevende ondernemingen als AIG en GE Capital.
De lancering van de www.trader.com website is onderdeel van de ambitieuze online-strategie. In de internationale en lokale niche-portals staat de inhoud per land en per productcategorie gerubriceerd. In Nederland wordt de inhoud geleverd door "Via Via". De investering in internetmedia gaat hand in hand met de voortdurende ontwikkeling van sites. Een team van meer dan 130 specialisten uit alle onderdelen van de groep, waaronder 70 technici, werken continu aan verdere ontwikkeling. In de toekomst zal een koper de aangeboden items zoals huizen of in het interieur van een auto, driedimensionaal en vanuit verschillende hoeken virtueel kunnen bekijken. Gebruikersvriendelijk Een blik op de internationale portal laat zien dat er veel aandacht is besteed aan de gebruikersinterface. De inhoud is gerangschikt volgens landencriteria (de gebruiker kan alle inhoudscategorieën bekijken van een bepaald land) en inhoudscriteria (de gebruiker kan bij alle landen de inhoud bekijken van een specifieke categorie). Kopers kunnen bij Trader.com profiteren van een omvangrijk aanbod, zowel lokaal als internationaal. Dankzij samenwerkingsverbanden met toonaangevende dienstverleners kunnen transacties soepel verlopen; het vragen om advies of service kan via een telefoontje of een klik met de muis.

Online kopers en verkopers kunnen gebruik maken van vele diensten. Via advertentiediensten kunnen verkopers zowel online als offline adverteren. Ruimte voor banners kan online worden verkocht zodat complementaire bedrijven met hun aanbod kunnen adverteren. Zakelijke aanbieders, zoals bijvoorbeeld autodealers, hebben de beschikking over op maat gesneden mini-sites, die ‘Power Pages’ worden genoemd. Deze bieden de mogelijkheid om op één gepersonaliseerde site reclame te maken voor een bepaald productassortiment.

De gezamenlijke Europese en Noord-Amerikaanse markt voor offline rubrieksadvertenties vertegenwoordigt een waarde van meer dan 20 miljard euro in 1998 (bron: NTC Publications Ltd Report). Trader.com maakt gebruik van haar leidende positie op deze drukwerkmarkt om een online-relatie op te bouwen met klanten in de lokale markten.

Noot voor de redactie

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie