Centura Software introduceert Centura Team Developer 2000

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000

Centura Software introduceert Centura Team Developer 2000

Nieuwe ontwikkelomgeving voor e-Business-applicaties

Maarssen, april 2000 -- Centura Software Corporation, leider op het gebied van veilige, embedded micro- en e-business databases en ontwikkeloplossingen, introduceert Centura Team Developer (CTD) 2000. Deze nieuwe versie van de CTD-ontwikkelomgeving is bij uitstek geschikt voor het bouwen van strategische systemen voor e-Business- en mobile computing.

De basis voor het succes van de huidige, zakelijke omgevingen is snelle, nauwkeurige en kosteneffectieve toegang tot informatie. Centura Team Developer 2000 is een krachtige e-Business ontwikkeloplossing die ontwikkelaars een ideale omgeving biedt voor het creëren van business logic achter de thin clients (zoals webapplicaties en information appliances) en de rich clients (zoals traditionele Windows-applicaties). Tevens stelt CTD 2000
- dankzij Centura's Microsoft DNA-initiatief - ontwikkelaars in staat om zakelijke componenten te creëren die communiceren via de open COM-standaard en die integreerbaar zijn met Microsoft Transaction Server.
Nieuwe mogelijkheden CTD 2000

· De business intelligence die wordt gecreëerd in CTD maakt - in de vorm van COM-componenten - eBusiness webapplicaties mogelijk door in te pluggen bij smart web clients gebouwd met CTD of templates gebouwd met populaire webapplicatieservers zoals Active Server Pages.

· Wereldwijd kunnen ontwikkelaars met CTD profiteren van technologieën als OLE DB en Microsoft Transaction Server voor het opzetten van eBusiness-oplossingen die ook werken met toekomstige ontwikkeltechnologieën.
Gerard van Pernis, Regional Director Centura Software: 'Met behulp van Centura Team Developer 2000 kunnen bedrijfskritische gegevens en bestaande applicaties worden uitgebreid van de client-serveromgeving naar het web. Door onze productieve, objectgeoriënteerde taal - 4GL (Fourth Generation Language), SAL (Scalable Application Language) - kunnen krachtige bedrijfsapplicaties worden gecreëerd die volledig te integreren zijn met bestaande gegevens en systemen. CTD 2000 is een uitstekend platform voor het ontwikkelen van gedistribueerde informatiesystemen, ongeacht de gebruikte client. De gebruiker heeft betrouwbare en hoogwaardige toegang tot bedrijfsinformatie vanaf een Windows pc, een webnavigator of een mobiele telefoon.'

Prijs en beschikbaarheid
Centura Team Developer 2000 is vanaf mei 2000 wereldwijd beschikbaar via de distributiekanalen van Centura Software. Prijzen zijn afhankelijk van de ingezette applicaties.

Centura Software B.V., Planetenbaan 62, 3600 BV Maarssen, tel: 0346 58 68 68 Internet: www.centurasoft.com/benelux/

Centura Software
Centura Software, in 1984 opgericht onder de naam Gupta, is een belangrijke aanbieder van veilige embedded databases, connectivity en ontwikkeloplossingen voor de markt voor Internet Appliances en intelligente apparatuur. Het productenaanbod van Centura komt tegemoet aan de groeiende vraag naar complete en veilige integratiemogelijkheden, die de voorwaarde vormen voor succesvolle 'mobile computing'. Wereldwijd vertrouwen ontwikkelaars en besluitvormers binnen de IT-branche op Centura's sterk innovatieve, technologische aanbod en haar professionele service. Centura's oplossingen worden wereldwijd in verschillende bedrijfssystemen geïntegreerd, waaronder de gezondheidszorg, productieomgevingen, telecommunicatie en de financiële dienstverlening. Centura heeft wereldwijd 19 vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific, Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Alle huidige producten van Centura zijn millenniumbestendig.
Informatie voor de redactie:

Gerline van Wijnen Bert Leibbrand
Influx PR Centura Software
055 - 366 30 34 0346 - 58 68 68 / 06 53329187

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)
Influx-pr.com