Intertraffic overtreft verwachtingen met derde lustrumeditie

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000
Amsterdam RAI

Intertraffic 2000 Amsterdam
18 apr 2000

Intertraffic Amsterdam overtreft met derde lustrumeditie de verwachtingen

Vakbeurs versterkt internationale positie

Voldane bezoekers hebben gevonden wat ze zochten, enthousiaste exposanten brachten hun producten uitstekend onder de aandacht. Kortom, de tevredenheid bij alle partijen was tijdens en na de internationale vakbeurs Intertraffic Amsterdam 2000, die van 11 tot en met 14 april 2000 werd gehouden, bij alle partijen erg groot. In totaal werden 22.462 bezoekers uit liefst 94 landen geregistreerd. Aan bezoekerszijde werd met name het complete product- en dienstenaanbod en het grote aantal buitenlandse deelnemers zeer gewaardeerd; het aantal exposanten was gestegen van 460 in '98 naar 566 dit jaar. De exposanten gaven aan gedurende de beurs vele eersteklas klantcontacten te hebben gerealiseerd.

De tweejaarlijkse vakbeurs Intertraffic in Amsterdam geldt als de basis voor alle Intertraffic-beurzen die de RAI Group in verschillende werelddelen organiseert. Tegelijkertijd is het internationaal de grootste vakbeurs op het gebied van verkeers- en
vervoersinfrastructuur. "Het is prettig te ervaren dat exposanten, bezoekers én media de status van Intertraffic Amsterdam als 's werelds grootste vakbeurs bevestigen", aldus Marielle Stokmans, Product Group Manager van de RAI en verantwoordelijk voor de Intertraffic-formule. Zij vervolgt: "Vooral het verhoudingsgewijs grote aantal landenpaviljoens met de vele deelnemende bedrijven, de grote inbreng van belangrijke individuele bedrijven en de enorme respons die alle exposanten aan ons terugmeldden, stemmen ons tevreden. Inmiddels hebben we de afgelopen dagen op basis van het concept hier in Amsterdam, onze contacten voor nieuwe internationale activiteiten kunnen verstevigen en de komende Intertraffics in Latijns-Amerika, Polen en Azië nogmaals onder de aandacht kunnen brengen."
Prachtige cijfers
Heel opmerkelijk is de sterke toename van buitenlandse bezoekers. Voor het eerst is het percentage bezoekers uit het buitenland groter dan uit Nederland: 53% tegen 47% (was in 1998: 40% tegen 60%). Grote toename was er uit Duitsland en voormalige Oostbloklanden, terwijl zelfs uit Zuid-Afrika er relatief veel bezoekers waren. Intertraffic Amsterdam bereikte een hoge waardering; gemiddeld gaf men de beurs een 7,4 als rapportcijfer en bracht ruim 5 uur door op de beurs. 56% was directeur, eigenaar, leidinggevende en 29% adviseur, waarmee 81% van de bezoekers direct betrokken is bij aankoopbeslissingen. Tijdens de beurs werden congressen georganiseerd die door 1400 mensen bezocht werden. Naast het nationale verkeersveiligheidscongres NVVC was het internationale ITE-congres zeer succesvol. Peter Elsenaar van ITE: "De ervaring leert dat beurzen en conferenties elkaar uitstekend aanvullen voor de kennisoverdracht. De conferentie 'Smart innovations in traffic engineering' van ITE (Institute of Transportation Engineers Washington) was hoogwaardig, met deelnemers uit 22 landen en waard te herhalen bij Intertraffic Amsterdam 2002". Het forum 'Focus on Poland' gaf de nieuwe intentie van de beursorganisatie duidelijk weer, terwijl kort nadien NH Polska - onderdeel van de Vialis-holding die als fusie tussen NH Holland en VS Systems tijdens Intertraffic wereldwijd geïntroduceerd werd - een grote order van 7 en een optie voor nog eens 5 verkeerscontrole-units voor de stad Warschau genoteerd werd. Tegelijkertijd introduceerde het moederbedrijf de samenwerking met het Israëlische TPS omtrent nieuwe draadloze parkeersystemen. De 16de editie van Intertraffic Amsterdam wordt van 15 tot 18 april 2002 gehouden.