Vernieuwde Azië-faciliteit open voor projectvoorstellen

Senter

18 Apr 2000.

Vernieuwde Azië-faciliteit nu open

De Azië-faciliteit, een subsidieregeling voor samenwerking op het gebied van human resource development tussen Nederland en China of Indonesië, staat tot 15 mei a.s. open voor projectvoorstellen. Binnen projecten werken kennisinstellingen en andere organisaties of bedrijven uit Nederland en China of Indonesië samen. De opzet van de regeling is enigszins gewijzigd ten aanzien van 1999.

Gewijzigde opzet
De opzet van de Azië-faciliteit is enigszins gewijzigd ten opzichte van vorig jaar, wat uitsluitend gevolgen heeft voor deelnemende bedrijven. De zogenaamde `de minimis´-regel is nu namelijk van toepassing op de regeling. Dit houdt in dat ondernemingen die deelnemen aan een project, in principe de helft van hun projectkosten vergoed kunnen krijgen tot een maximum van NLG 220.371 (EUR 100.000). Als de onderneming in de afgelopen drie jaar echter ook nog subsidie heeft gekregen uit regelingen waarvoor geen goedkeuring bij de Europese Commissie is gevraagd (de minimis-steun), wordt het subsidiebedrag zodanig verlaagd, dat het totaal van deze subsidies (inclusief de subsidie uit de Azië-faciliteit) niet hoger is dan NLG 220.371.
Indieningsperioden
In verband met deze wijziging in de regeling is de eerste indientermijn van dit jaar (die op 15 maart zou sluiten) met twee maanden verlengd tot 15 mei a.s. Voor deze eerste termijn is NLG 5 miljoen (EUR 2,27 miljoen) beschikbaar. De volgende indieningsperiode sluit waarschijnlijk op 15 september 2000.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Senter Internationaal, Marijke Delemarre, telefoon (070) 361 05 73, e-mail: (m.c.a.delemarre@senter.nl).