Besluiten dagelijks bestuur Amsterdam Oud Zuid

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000
Amsterdam Oud Zuid

Besluiten Dagelijks Bestuur 18 april 2000 Nieuwsdatum: 19-Apr-2000
Het Dagelijks Bestuur van Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid heeft op 18 april jl. de volgende besluiten genomen:
WELZIJN, ONDERWIJS & SPORT
Huisvesting sportbuurtwerk op speeltuinterrein Theophile de Bockstraat
In de zomer van 1999 is de speeltuin aan de Theophile de Bockstraat vernieuwd. Eén van de gestelde criteria in het door het stadsdeelbestuur vastgestelde beheerplan voor deze speeltuin is, dat er zeven dagen per week activiteiten zijn en er toezicht wordt gehouden. Om dit te kunnen bewerkstelligen is het aantal sportbuurtwerkers uitgebreid. Het sportbuurtwerk is op dit moment ondergebracht in het verenigingsgebouw van de speeltuin. De bestaande ruimte (20 m²) is echter veel te klein; voor personeel en materiaalopslag is 55 m² nodig. Op grond van de geldende Arbo-eisen is dit een ongezonde situatie. Het Dagelijks Bestuur is hieromtrent akkoord gegaan met het voorstel om drie port-à-cabins aan te schaffen en te plaatsen op het speeltuinterrein, als tijdelijk vervangende huisvesting.

RUIMTELIJKE EN ECONOMISCHE ONTWIKKELING
Toelating bromfietsers op rijbaan Hobbemakade
Het Dagelijks Bestuur is akkoord gegaan met het verkeersbesluit dat bromfietsers komende uit zuidelijke richting toestaat, gebruik te maken van de rijbaan op de Hobbemakade tussen de Hobbemastraat en de Stadhouderskade.

WELZIJN, ONDERWIJS & SPORT
Subsidie De Tolcrèche
Ten behoeve van een tegemoetkoming in de huurlasten is aan De Tolcrèche een subsidie van fl. 3.675,60 toegekend.
Deze nieuwsbrief is een journalistieke en selectieve weergave van de door het Dagelijks Bestuur genomen besluiten, waaraan geen rechten kunnen worden ontleend. Geadresseerden van specifieke besluiten zullen separaat en rechtstreeks van het voor hen van belang zijnde besluit op de hoogte worden gesteld.