PvdA debatteert over ontwikkelingen rond het VMBO

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000
Partij van de Arbeid

Den Haag, 13 april 2000

LEREN TUSSEN THEORIE EN PRAKTIJK

Partij van de Arbeid debatteert over ontwikkelingen rond het VMBO

Het PvdA-Kenniscentrum Onderwijs en Cultuur start een reeks debatten over de ontwikkelingen rond het voortgezet middelbaar beroepsonderwijs (VMBO). Op deze wijze wil de Partij van de Arbeid vroegtijdig de knelpunten en mogelijkheden van het VMBO signaleren.

Het eerste debat vindt dinsdag 18 april plaats in het gebouw van de Tweede Kamer, Troelstrazaal, Plein 2 in Den Haag.

Om 19.00 uur opent de staatssecretaris van OCW, Karin Adelmund de bijeenkomst met een inleiding over de invoering van het VMBO, waarna zij in discussie zal gaan met de aanwezigen in de zaal.

Om 19.30 uur zal Sharon Dijksma, woordvoerder Onderwijs van de Tweede-Kamerfractie van de PvdA, achtereenvolgens in debat gaan met Ben v.d. Hilst, rector van het Montessori College in Nijmegen, met de voormalig regievoerder VBO-MAVO Jan Engberts en met Cees Hoogendijk van het MKB Nederland. Er wordt respectievelijk gediscussieerd over de positie van de beroepsgerichte leerweg, over de infrastructuur van de het VMBO en over de aansluiting van het VMBO op de arbeidsmarkt.

De bijeenkomst wordt om 21.00 uur afgesloten.

Voor nadere informatie: Altie Blanken 070-318 2698