Voorjaarskleuren in Kalverstraat en Kalvertoren

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000
Bloemen Bureau Holland

14 April 2000

Voorjaarskleuren in kalverstraat en kalvertoren

Van dinsdag 18 april tot woensdag 3 mei a.s. is het bekendste winkelgebied van Nederland, de Kalverstraat en Kalvertoren in Amsterdam, versierd met voorjaarsbloemen van Keukenhof. Dit als onderdeel van een gezamenlijke voorjaarsactie tussen Kalverstraat, Kalvertoren en Keukenhof. Naast de bloemversieringen wordt een etalage decoratiewedstrijd georganiseerd onder de ondernemers en zullen op zaterdag 22 april en zondag 30 april a.s. bloemschikdemo's worden gegeven. Dinsdagochtend 18 april a.s. zal de voorjaarsactie op feestelijke wijze worden geopend door het gezicht van Keukenhof, Gravin Jacoba van Beieren.

De Kalverstraat wordt versierd met kleurige bloemenmanden met tulpen en in de Kalvertoren zijn diverse bloementuintjes aangelegd en worden de etages versierd met de alom bekende bloemenslingers uit de Bollenstreek. De ondernemers hebben ingespeeld op deze voorjaarsactie door hun etalages te decoreren in het thema "voorjaarsgeuren en
-kleuren op Keukenhof". Dit alles wordt gecompleteerd door de bloemschikdemo's, waarbij een bloembindster van Keukenhof advies geeft aan het winkelend publiek op het gebied van bloemen en trends en corsages uitdeelt.

(Bron Keukenhof)