Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Topmailers toegevoegd aan specialisme Teleprofs

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Nieuwe beroepsgroep voor customer contact centers

Topmailers toegevoegd aan specialisme Teleprofs

Amsterdam 18 april 2000 - Naast Topcallers en Toptelefonisten kunnen bedrijven nu ook bij Teleprofs terecht voor Topmailers. E-mail agents die zijn getraind in het analyseren van kernvragen, in spelling en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en beschikken over het vermogen complexe informatie schriftelijk, beknopt en eenduidig weer te geven. Een ontwikkeling die naadloos aansluit bij de beweging van call centers richting customer contact centers en specifieke e-mail centers.

De snelle opkomst van het particuliere en zakelijke e-mail verkeer dwingt bedrijven en instellingen na te denken over hoe en met welke servicelevels zij hiermee willen omgaan. Er is behoefte aan mensen die zijn getraind in het beantwoorden en/of doorverwijzen van vragen van klanten die via e-mail de organisatie bereiken. Teleprofs heeft adequaat en snel ingespeeld op deze ontwikkelingen in de markt.

Sterk analytisch vermogen
Hoe een vraag of een klacht op 'papier' wordt beantwoord vereist een paar specifieke eigenschappen. Een Topmailer beheerst in eerste instantie de Nederlandse taal in geschrift. Een omvangrijke woordenschat en het vermogen om emotie en expressie in woorden te vertalen mogen daarnaast zeker niet ontbreken.

Klantcontact per e-mail luistert nog nauwer dan contact per telefoon. "Een call center agent is niet vanzelfsprekend een goede e-mail agent," vertelt senior consultant Arnoud Koek. Hij staat binnen Teleprofs aan de wieg van deze nieuwe beroepsgroep. "Een e-mail agent moet een sterk analytisch vermogen hebben om op klantvriendelijke en dienstverlenende wijze de klanten te woord te kunnen staan. Aan de telefoon kun je met intonatie de boodschap een extra dimensie meegeven. Met het geschreven woord is dit vele malen moeilijker. Met een goede telefoonstem -een eerste vereiste voor een call center medewerker- kom je er als Topmailer niet.
Wat Toptelefonisten, Topcallers en Topmailers, de zogeheten Teleprofessionals wel gemeen hebben, is dat zij het visitekaartje van een bedrijf zijn," vult Koek aan.

"Niet alleen technologische ontwikkelingen in de markt op het gebied van internet en e-mail hebben Teleprofs tot deze groei aangezet maar ook de behoefte van onze opdrachtgevers breidde zich uit." gaat Koek verder. Inmiddels zijn er wekelijks al zo'n 1.400 Teleprofessionals via Teleprofs aan het werk en groeit het landelijk netwerk van de vestigingen. Voordat een e-mail agent via Teleprofs aan het werk gaat, wordt hij via een uitgebreide selectieprocedure getest op taalvaardigheid, creatief taalgebruik, spelling, grammatica en woordenschat. Zodat ook hij of zij zich Teleprofessional kan noemen.

Aan de redactie,

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie