Overeenkomst SRC Caledon en World Commerce Online

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000
SRC Caledon Business Technologies en World Commerce Online sluiten samenwerkingsovereenkomst

Partnership zal resulteren in integratie van de Global Trade Communities van WCO met de applicaties van SRC Caledon voor e-commerce in Noord-Europa

Amstelveen, 18 april 2000 - SRC Caledon Business Technologies en World Commerce Online (WCO) hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten, waarbij de Global Trade Communities van WCO voor versproducten worden geïntegreerd met de applicaties van SRC Caledon, waardoor complete e-commerce oplossingen ontstaan voor de Europese markten voor versproducten.

Murray Davidson, Technical Director van SRC Caledon Business Technologies: "WCO beschikt over het netwerk en de bewezen technologie voor online informatie- en transactieverwerking waarmee gebruikers binnen diverse marktgebieden in de versbranche, zoals sierteelt en landbouw, hun eigen informatiesystemen direct kunnen koppelen met de diensten van WCO.

Leveranciers kunnen gemakkelijk en op efficiënte wijze de informatie aanbieden die veilingen, klanten en transporteurs nodig hebben om het hoge transactievolume af te kunnen handelen. Het bijzondere aan dit concept is dat het de mogelijkheden van Internet gebruikt in combinatie met online- en offline-applicaties, waarmee een flexibele en effectieve communicatieomgeving ontstaat voor een complete branche. Professionele organisaties hebben een bedrijfszekere, flexibele oplossing nodig. SRC Caledon Business Technologies en World Commerce Online vormen twee helften van deze oplossing die tot nu toe onafhankelijk van elkaar werkten. Het grote aantal gemeenschappelijke klanten toont aan dat de markt vertrouwen heeft in deze oplossing."

Bob Shaw, CEO en Chairman van World Commerce Online, zegt: "World Commerce Online streeft ernaar om e-commerce oplossingen voor de business-to-business-markt aan te bieden. Met deze oplossingen kunnen leveranciers en afnemers in de markt voor versproducten elkaar wereldwijd informeren, met elkaar communiceren en onderling handel drijven. Door de Global Trade Communities van WCO te integreren met bestaande handelsmarkten en commerciële privénetwerken in Noord-Europa, koppelen we deze branche naadloos aan het Internet en zijn we hard op weg naar een echte wereldwijde markt."

World Commerce Online
World Commerce Online, opgericht in 1994, ontwikkelt flexibele online handelsplatforms. De business-to-business e-commerce Global Trade Communications van World Commerce brengen deelnemers in de toeleveringsketen van de totale versmarkt bij elkaar en maken het voor hen mogelijk om via het web zaken te doen. Daartoe levert World Commerce Online real-time handelssystemen, informatie en educatieve middelen, alsmede hulpmiddelen voor electronic commerce - alles binnen één gecentraliseerde, online community. World Commerce Online biedt momenteel Floraplex, een Global Trade Community voor de wereldwijde bloemenindustrie, alsmede FreshPlex, voor de wereldwijde groente- en fruitindustrie. Meer informatie over WCO en haar business-to-business e-commerce oplossingen is te vinden op www.wconet.com.
SRC Caledon Business Technologies BV
SRC Caledon Business Technologies is een belangrijke speler in de markt voor Electronic Commerce/Electronic Data Interchange (EC/EDI) in de Benelux. Het bedrijf levert geïntegreerde oplossingen voor bedrijfsprocessen, transactieverwerking en communicatie tussen heterogene applicaties en organisaties, die een totaaloplossing vormen voor alle behoeften van klanten op het gebied van electronic commerce. Het bedrijf is een Benelux-business partner van Harbinger Corporation, IBM, ClientSoft, IT FACTORY en Maxware. Tot de klanten van SRC Caledon Business Technologies behoren o.a. Coca Cola Beverages, Laurus, Nippon Express, Yamaha Motor Europe, Canon Europe, Sarah Lee DE, United Biscuits, Amgen, Heineken, Mars Masterfoods, Cebeco, Boers Univeg en Scania. Meer informatie is te vinden op www.src-caledon.com.
Voor meer informatie
Piet Munsterman, Commercieel Directeur, SRC Caledon Business Technologies. Telefoon: 020 347 2323, e-mail: info@src-caledon.com