Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 18-04-2000 Persbericht 18 april 2000-2

Politieberichten

Eindhoven: Zakkenrollen

Dinsdagmorgen omstreeks 11.15 uur is op de Markt een 54- jarige vrouw uit Liempde slachtoffer geworden van zakkenrollen. Uit haar schoudertas verdween de portemonnee met daarin enkele pasjes en geld. Een 70- jarige vrouw uit Eindhoven is dinsdagmorgen tijdens het winkelen in de Rechtestraat slachtoffer geworden van zakkenrollen. Bij het afrekenen van goederen bemerkte zij de diefstal. Zij had haar portemonnee, inhoudende enkele pasjes, geld en persoonsbescheiden, in haar jaszak.

Eindhoven: Bomruiming goed verlopen
Dinsdag is de vliegtuigbom, die gevonden was aan de Stillendijk in de wijk Meerhoven, gedemonteerd. Hiervoor moesten ongeveer 70 bewoners van het gebied hun huis uit. Zij moesten om 10.30 uur uit het gebied in een straal van 600 meter rond de bom zijn. Tussen die tijd en 12.00 uur controleerde de politie of de bewoners uit hun huis waren en of huisdieren niet meer in de buitenlucht waren. De controlerende politiemensen troffen in die tijd nog een man aan die op het land aan het werken was. Hij dacht dat het niet zon vaart zou lopen. Hij werd buiten de gevarenzone gebracht. De EOD (explosieven opruimingsdienst van de Luchtmacht begon om 12.30 uur aan de demontage. De klus was om 13.10 uur geklaard. Daarna konden de bewoners weer naar hun woning. Er zijn in totaal 75 personen van verschillende hulpdiensten ingezet. De bom was een vliegtuigbom van Engelse makelij, een zogenaamde duizendponder. Volgens het opschrift was hij in april 1944 geproduceerd.

Helmond: Zendapparatuur aangetroffen

Dinsdagmiddag is bij een onderzoek door de Radiocontroledienst in een woning aan de Baroniehof een in bedrijf zijnde radiozender aangetroffen. De 33- jarige bewoner was aan het zenden. Het zendapparaat is inbeslaggenomen. Tegen verdachte is proces-verbaal op-gemaakt.

Mierlo: Dodelijk verkeersongeval
Dinsdagnacht is op de kruising Broekstraat Stepekolk de 18- jarige bromfietser, B. de Vet uit Geldrop, bij een aanrijding dodelijk verongelukt. Hij reed over de Broekstraat naar genoemde kruising. In een aldaar gelegen bocht is hij, door nog onbekende oorzaak, recht-door tegen een boom gereden. Het slachtoffer kwam op een omgeploegd veld terecht. Zijn bromfiets belandde in de sloot. Later op de morgen ontdekte een tuinbouwmedewerker het slachtoffer. De politie onderzoekt de juiste toedracht. Eventuele getuigen kunnen contact opnemen met de afdeling Politie Geldrop-Nuenen-Mierlo, tel. 040 2331100.

Valkenswaard: Alcohol
Maandagavond omstreeks 23.50 uur is op de Markt een 53- jarige automobilist uit Eindhoven gecontroleerd. Hij bleek gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij 1,85 promilla-ge. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 9 uur en een proces-verbaal.

Eersel: Man geeft valse naam op
Dinsdagmorgen omstreeks 2.25 uur is op de Kanaaldijk Noord een 33- jarige automobilist uit Eersel gecontroleerd. De man was niet in het bezit van een geldig rijbewijs. Bij de controle bleek de auto niet verzekerd te zijn. Hij gaf vervolgens de politie een valse naam op. De man is daarop aangehouden. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Heeze: Snelheidscontrole
Dinsdagmorgen tussen 7.10 uur en 9.10 uur is er op de Rul een snelheidscontrole gehou-den. 180 voertuigen zijn gecontroleerd. 65 reden sneller dan 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 85 km/u.

Leende: Snelheidscontrole
Op de Oostrikkerstraat is dinsdag tussen 11.10 uur en 14.10 uur een snelheidscontrole gehouden. 1005 voertuigen zijn gecontroleerd. 65 reden sneller dan de toegestane snelheid. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 72 km/u.
Asten: Diefstal auto
Tussen maandagmiddag 13.15 uur en dinsdagmorgen 5.00 uur is er vanaf de Speenkruid een witte bestelauto, Mercedes Benz Sprinter, gekentekend VH-FL-30, gestolen.

Gemert: Snelheidscontrole
Op de Koksedijk is dinsdagmorgen tussen 9.45 uur en 11.45 uur een snelheidscontrole ge-houden. 392 voertuigen zijn gecontroleerd. 20 reden sneller dan 80 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 129 km/u.

Veldhoven: Zakkenrollen
Een 34- jarige vrouw uit Veldhoven is dinsdagmiddag tijdens het winkelen in de Pleintjes slachtoffer geworden van zakkenrollen. Toen zij wilde afrekenen bemerkte ze dat de portemonnee uit haar handtas verdwenen was. In de portemonnee zaten enkele pasjes en geld.
Mierlo: Verkeerscontrole
Bij een verkeerscontrole dinsdagmiddag op de Geldropseweg zijn 8 bekeuringen uitgeschre-ven. 2x rijden zonder helm; 1x geen gele plaat op brommer, 2x constructiesnelheid brom/snorfiets en 3x voor het niet dragen van een autogordel.