EVO: Wegen regio Arnhem-Nijmegen moeten worden aangepakt

Datum nieuwsfeit: 18-04-2000
EVO, Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport

EVO-directeur tijdens ondernemersbijeenkomst Arnhem: WEGEN IN REGIO ARNHEM-NIJMEGEN MOETEN SNEL WORDEN AANGEPAKT
‘Door de ontwikkeling van grote kantoorlocaties en VINEX-woonsteden zal de toch al gebrekkige weginfrastructuur in de regio Arnhem-Nijmegen verder dichtslibben’. Dit zei EVO-directeur Dick van den Broek Humphreij vanavond tijdens een bijeenkomst van de ondernemersvereniging 5 M Distri Network in Arnhem. Volgens Van den Broek Humphreij wordt onvoldoende rekening gehouden met het goederenvervoer over de weg, terwijl dit volgens hem een onbetwistbare voorwaarde is voor welvaart en welzijn. ‘Het dichtslibben leidt tot levensbedreigende nadelen voor bedrijfsterreinen en het bedrijfsleven. Daarom moeten belangrijke verkeersaders als de A50, A73 A5 en A12, maar ook de N325 (Pleijroute) op korte termijn worden aangepakt’, aldus de EVO-directeur.

Van den Broek Humphreij is positief over de verdere ontwikkeling van het Multimodaal Transport Centrum (MTC) in de regio Arnhem Nijmegen. ‘Als opdrachtgevers van vervoerders zien verladers dat het wegvervoer steeds verder in de knel komt. Zij zijn dus zeker bereid meer gebruik te maken van spoor- en watervervoer. Toch zullen verladers voor de aan- en afvoer van het MTC vrachtauto’s in moeten zetten. Om een succes te worden moet het nieuwe MTC ook over de weg dus goed bereikbaar zijn. Hiervoor is een aanpassing van het regionale wegennet beslist noodzakelijk. De aan- en afvoerroute moet gereed zijn voordat het MTC in gebruik wordt genomen ’, aldus de EVO-directeur.

EVO vertegenwoordigt 34.000 bedrijven uit handel en industrie, die met elkaar 90 procent van de goederenstroom in Nederland genereren en regisseren. In Gelderland zijn 4.000 ondernemingen bij de verladersorganisatie aangesloten.

PB 2000.20
18 april 2000