Jan ploeg nieuwe voorzitter NDA

Bron: Persberichten
Datum: 18-4-2000

JAN PLOEG NIEUWE VOORZITTER NDA

Jan Ploeg (51) is tijdens het NDA Dealercongres 2000 in Amsterdam, met algemene stemmen gekozen als voorzitter van de Nederlandse Dealer Associatie (NDA), een afdeling van BOVAG. Hij volgt Leo Knijn op, die de NDA leidde vanaf de oprichting, zes jaar geleden. Ploeg, medeoprichter van de NDA heeft een aantal VW/Audi-dealerbedrijven in Friesland, o.a. in Drachten en Heerenveen..

Ploeg is een betrokken bestuurder. Hij was ondermeer voorzitter van de Dealer Council (de dealervereniging van VW/Audi) en voorzitter van de Europese dealervereniging van deze merken. Ook binnen de NDA heeft de nieuwe voorzitter bestuurservaring als lid van de sociale commissie. De politiek is een bekend terrein voor de nieuw merkdealerleider. Ploeg is voorzitter van de CDA-fractie van de Provinciale Staten van Friesland.