Nieuwe naam Bell & Howell: ProQuest

Datum nieuwsfeit: 19-04-2000

Bell & Howell maakt naam van nieuwe onderneming bekend: ProQuest

Zwanenburg/Skokie, april 2000 - - Bell & Howell Company kondigde in januari
2000 aan dat zij haar activiteiten gaat verdelen over twee nieuwe ondernemingen. Doel van de opsplitsing is het maximaliseren van de groeimogelijkheden van de verschillende business units. De units Information Learning en Publishing Services zijn samengevoegd tot een onderneming die onder naam ProQuest gaat opereren.

'Bell & Howell heeft sinds de start van de organisatie twee sterke merken op de markt gezet', stelt Jim Roemer, Bell & Howell Chairman, President en Chief Executive Officer. 'Het eerste merk is Bell & Howell dat staat voor innovatie en betrouwbaarheid in elke industrie waar wij opereren. Het tweede is ProQuest dat zich richt op vernieuwende en hoog kwalitatieve elektronische middelen. We zijn ervan overtuigd dat de naam ProQuest zijn weerklank zal hebben bij klanten in diverse marktsegmenten. Ook onder de nieuwe naam blijven wij tegemoetkomen aan de vraag naar waardevolle informatie van onafhankelijke dealers en leveranciers, bibliotheken, educatieve instellingen en andere klanten.'

Sinds de beginjaren negentig is de naam ProQuest verbonden met een reeks elektronische databases voor bibliotheken en educatieve instellingen. In de Verenigde Staten is de bekende ProQuest webgebaseerde, on line service beschikbaar voor tweederde van alle studenten aan verschillende universiteiten - per dag zijn er ruim twee miljoen 'page views' op het Internet. Volgens Bell & Howell Company gaat het gebruiken van deze naam een belangrijke rol spelen in het afrondingsproces van de te realiseren onderneming. ProQuest valt onder de verantwoordelijkheid van Jim Roemer en heeft haar hoofdkantoor in Ann Arbor, Michigan (VS).

De tweede nieuwe onderneming die Bell & Howell heeft gerealiseerd gaat opereren onder de naam en het logo van Bell & Howell en bestaat uit de business units Mail and Messaging Technolgies en Imaging. Howard Cohen sinds januari in dienst bij Bell & Howell is voor deze onderneming verantwoordelijk. Het hoofdkantoor blijft gevestigd in Chicago (VS).

Bell & Howell Company - Skokie, Illinois (VS) - www.bellhowell.com (Ned. vestiging van Bell & Howell: Kuyperlaan 28 in Zwanenburg, tel: 020 -
407 35 30]

Over Bell & Howell
Bell & Howell - met haar hoofdkantoor in Skokie, Illinois (VS) - is een leidende aanbieder van informatieoplossingen en diensten aan ondernemingen in de hele wereld. Alle divisies zijn gericht op het bewerken van informatie door middel van software en dienstverlening, waardoor klanten effectiever en efficiënter kunnen opereren. Nadere informatie over Bell & Howell is beschikbaar op: www.bellhowell.com.

Redactionele informatie: Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 - 366 3034, fax: 055 - 360 2661, e-mail: (prinflux@cs.com). Ref.:Pb0600

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)