Ipergy lanceert nieuwe Europese e-business backbone

Datum nieuwsfeit: 19-04-2000
Pure EnergIE VOOR EEN NIEUWE IP-wErEld

Ipergy lanceert de ultieme Europese e-business backbone

Brussel, 18 April 2000 - IPERGY Communications N.V. heeft vandaag de volgende generatie Europese IP-backbone en IP-services aangekondigd. Ipergy dat een hoofdkwartier in Brussel heeft, leidt al vanaf het prille begin de snel veranderende wereld van IP-carriers in Europa dankzij haar geavanceerde infrastructuur. De onderlinge verbindingen met het wereldwijde IP-netwerk van Cable & Wireless (dat een controlerend aandeel van 51% in het bedrijf heeft) stelt Ipergy in staat haar Europese klanten een immense en flexibele bandbreedtecapaciteit rondom de wereld aan te bieden.

Internet Service Providers (ISP's), Application Service Providers (ASP's), mobiele telefoonbedrijven, telecomoperators, virtuele ISP's, content-providers en vele andere klanten zullen profiteren van Ipergy's colocatiecentra die in de grote Europese steden worden opgezet. Services omvatten IP-colo, IP-net, IP-vpn, IP-dial en IP-sat. Naast deze services en de eigen fiber backbone, zal IPERGY binnenkort een breed scala aan IP-services aanbieden zoals VoIP, ultrasnelle satellietverbindingen voor Internet-connectiviteit en Internet-uitzendingen.

In de race om het aanbieden van Internet-infrastructuur, zullen Europese bedrijven altijd kunnen vertrouwen op de garantie van een cruciale, ultrasnelle bandbreedte die essentieel is om te kunnen concurreren binnen de wereldwijde digitale economie. De toekomst van Internet-gebaseerde groei en het concurrentievermogen in Europa heeft er nooit beter uitgezien dan nu.

Ipergy bouwt de ware pan-Europese IP-backbone
De IPERGY-backbone biedt de nieuwe Internet-industrie IP-capaciteit van hoge kwaliteit met een grote brandbreedte. IPERGY's huidige IP-backbone verbindt belangrijke Europese steden met elkaar (een kaart met de infrastructuur bevindt zich in de persmap). Gedurende de komende 18 maanden zal IPERGY USD
100 miljoen besteden aan het uitbreiden van de bestaande infrastructuur in geheel Europa. De koppeling tussen IPERGY's fiber backbone en de bewezen infrastructuur van Cable &Wireless' voorziet de Europese gebruikers van een naadloze, wereldwijde integratie en verbeterde infrastructuur.
Colocatie met IP-transit met grote bandbreedte verbindt Europa Een belangrijk voordeel dat IPERGY haar klanten biedt, is de constructie en het inzetten van geavanceerde colocatie-omgevingen in belangrijke steden waaronder Brussel, Londen, Parijs Amsterdam, Madrid, Milaan en Frankfurt. Deze beveiligde gegevenscentra met een oppervlak van 20.000m2, zijn voorzien van beveiligde toegang, gereguleerde stroomvoorzieningen, uitgebreide voorzieningen voor airconditioning en brandbeveiliging en tevens onderlinge verbindingen met belangrijke lokale loop-operators in grote steden, toegang tot IPERGY's 2,5 Gbps Internet-backbone en proactieve monitoring, 24 uur per dag en 7 dagen per week. IPERGY kan als host functioneren of ruimte en IP-services aanbieden aan serviceproviders die op zoek zijn naar tijdswinst door gemakkelijke en permanente toegang tot hun systemen.

Hightech-strategie zal succesvol blijken
IPERGY concentreert zich op het concept van geavanceerde technologie, waarbij content en toepassingen beantwoorden aan het netwerk. IP-voice (VoIP) en IP-cast (multimedia-netcasting) zullen binnenkort op de markt verschijnen samen met andere baanbrekende nieuwe services. Jean-Luc Nahon, CEO van IPERGY, en in het verleden werkzaam bij de Franse IP-carrier ISDnet en bij Softway, heeft een exclusieve groep IP-experts bij elkaar gebracht. Nahon die absoluut overtuigd is van het belang van vooruitstrevende technologie, heeft er voor gezorgd dat IPERGY in het zuiden van Frankrijk een R&D-centrum van wereldklasse opzet. Met IPERGY in de voorste gelederen van de IP-industrie is Europa klaar om de uitdaging van de onbeperkte groei van e-business aan te gaan.
° ° °

Profiel IPERGY Communications
Ipergy Communications N.V. is een toonaangevende pan-Europese IP-carrier die op basis van een controlerend aandeel van 51% wordt bestuurd door Cable & Wireless, en verder wordt gefinancierd door investeerders en de oprichters van de Franse IP-carrier ISDnet.
Ipergy is het eerste Europese bedrijf dat het optimale ontwerp en de levering van een compleet scala aan services mogelijk maakt via een hypermodern eigen IP fiber netwerk, dat geluid, data en video overbrengt. Dankzij de onderlinge verbindingen met Cable & Wireless-netwerken biedt het bedrijf haar klanten een onbeperkte capaciteit via 's werelds grootste fiber backbone.
Ipergy biedt geïntegreerde colocatie- en transitservices aan (IP-colo), ultrasnelle Internet- en satellietconnectiviteit (IP-net & IP-sat), telefonische internettoegang (IP-dial), veilige Virtual Backbone (IP-vpn) en een Instant ISP-concept. Ga voor meer informatie naar www.ipergy.com. Voor meer informatie over Cable & Wireless gaat u naar www.cwplc.com/press

Voor verdere persgegevens kunt u contact opnemen met:
* Paul Kok Consultants
Willem Buitelaar, senior consultant
Telefoon: 0346 217117
E-mail: (willembuitelaar@pkc.nl)

* Ipergy Communications, Isabelle De Marto, (idemarto@ipergy.com) of gsm : +32 /496/160979

De persconferentie van 18 april in verband met de lancering van IPERGY is te zien op Internet:
www.ipergy.com

######

IPERGY IP-services van nu

IPERGY's servicestrategie heeft als doel klanten zekerheid te geven door hen de oplossingen aan te bieden die zij nodig hebben om de tijd voor het op de markt brengen van producten en diensten terug te brengen. Ipergy is de carrier van de volgende generatie met het meest uitgebreide scala aan IP-services, de hoogste betrouwbaarheid, de sterkste technische expertise en het grootste beheersgemak. IPERGY-klanten kunnen profiteren van de snelle lancering van volledig inzetbare, toonaangevende services met de mogelijkheid hun eigen merk toe te voegen om zo kapitaal te maken op de zich voortdurend ontwikkelende markten.

IP-colo
IPERGY betekent geïntegreerde colocatie- en transitservices. Met IPERGY krijgen Internet-content- en serviceproviders gereserveerde ruimte voor hun servers, een directe verbinding met Ipergy's Internet-backbone met de bijbehorende onderlinge verbindingen met het wereldwijde IP-netwerk van Cable & Wireless, en tevens een breed scala aan beheers- en monitoringtools.
IP-net
IPERGY betekent ultrasnelle Internet-connectiviteit. IPERGY garandeert end-to-end 2x155 Mbps connectiviteit via haar fiber Internet-backbone met alle technische hulp en back-up die een klant nodig heeft voor het eenvoudigste beheer van Internet-toegangsservices. De ideale basis voor Internet-aanbieders.

IP-vpn
Veilige pan-Europese virtuele backbone betekent dat Ipergy-klanten MPLS-gebaseerde 'clear channel' mogelijkheden kunnen aanbieden in de belangrijke Europese steden met 45 tot 622 Mbps. Deze gereserveerde en beveiligde capaciteit (of gegarandeerde bandbreedte) stelt IPERGY-klanten in staat Virtual Private Networks (VPN's) te verkopen aan hun handelspartners, banken, mediabedrijven en andere partners die pan-Europese Internet-toegangsservices willen starten, voorzien van hun eigen merk.
IP-dial
IPERGY biedt pan-Europese toegang tegen lokale kosten. Dankzij POP's in 8 Europese landen, berekent IPERGY lage kosten, met gratis toegang via vaste en mobiele netwerkoperators. Ipergy's SS7-platforms, direct verbonden platforms naar belangrijke telefoonbedrijven, zorgen tevens voor een maximum aan beschikbare capaciteit.

IP-sat
IPERGY maximaliseert bandbreedte door Internet-connectiviteit en satellietsegmenten naadloos met elkaar te integreren. Er wordt directe toegang geboden tot belangrijke Europese en wereldwijde transitbronnen. Deze service is vooral gericht op gebieden zonder fiber infrastructuur.
Ipergy Instant ISP Concept
Het IPERGY Instant ISP Concept zorgt ervoor dat nieuwe spelers de opstarttijd kunnen optimaliseren dankzij gereserveerde IP-consulting-services. Dit alles in combinatie met direct gebruik van hoogontwikkelde Internet Standard Service Platforms en een geïntegreerde SLA.

IPERGY-services van de toekomst

IPERGY's strategie voor de toekomst kan in één concept worden samengevat: IP Network Intelligence. IPERGY zal doorgaan met het bedienen van de Europese behoeften en het verzekeren van de beste wereldwijde connectiviteit. Onze open IP-infrastructuur maakt de integratie van data, geluid en video mogelijk. Problemen met capaciteit, omzwervingen, bandbreedte en beperkingen zullen worden geëlimineerd. De levering van content en toepassingen mag niet zijn gebonden aan grenzen en de Internet-gerelateerde activiteiten in Europa moeten op hoge snelheid kunnen groeien.

IP-voice
Internet-telefonie staat op het punt van doorbreken. Iedere digitale poort van het Ipergy-netwerk zal binnenkort DSP ondersteunen (dankzij SoftSwitch van Lucent) en zal gesprekken zodanig inpakken dat deze probleemloos via ons eigen IP-netwerk kunnen worden getransporteerd. Het SoftSwitch-platform elimineert tevens de behoefte aan voice-over-IP-gateways en integreert gatekeeper-functies.

IP-cast
In de nabije toekomst zal IPERGY een pan-Europees platform voor multimedia-netcasting en uitzendingen aanbieden voor beeldservices via IP. De onbeperkte bandbreedte zal tienduizenden multimediazendingen gelijktijdig toestaan. Video- en audiobedrijven zullen profiteren van een verbeterde Europese aanwezigheid.

IP-R&D
Gedurende de zomer van 2000 wil IPERGY haar eerste R&D-centrum openen dat speciaal is bedoeld voor Standard Service Platforms (SSP's) en Application Service Providers (ASP's). Dit centrum bevindt zich in Sophia Antipolis, het Franse technologiepark aan de Rivièra, het centrum zal ruimte bieden aan uitgebreide ontwerpen, testen en experimenten, en vanzelfsprekend ook training.

IP-hub
Tweede generatie geïntegreerde IP-colocatiecentra (of hubs) worden toegevoegd aan IPERGY's indrukwekkende reeks services. Tevens worden nieuwe wereldwijde Internet-centra gebouwd ter ondersteuning van de snelgroeiende start-ups binnen de woelige Internet-wereld.