Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 19-04-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 19-04-2000 Persbericht district Den Bosch

VERDACHTE AANGEHOUDEN VOOR DIEFSTAL SPORTKLEDING (Vlijmen) Dinsdagavond is in zijn woning aan de Paterstraat in Kerkdriel een 24-jarige man als verdacht van diefstal van sportkleding. De Drielenaar wordt ervan verdacht dinsdagmiddag vanuit een sportwinkel aan het Plein in Vlijmen voor een bedrag van ruim vijfduizend gulden aan sportkleding te hebben ontvreemd. De man zou gedurende de openingstijd van de winkel een hoeveelheid sportkleding van een rek hebben gegrist. Hij is gevlucht in een auto. De politie kwam de man op het spoor via het kenteken van de auto en het signalement van de man. Hij is aangehouden en inmiddels inverzekeringgesteld. WINKELDIEFJE AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is bij een supermarkt aan de Gruttostraat in s-Hertogenbosch een 13-jarige Bossche aangehouden voor diefstal van sigaretten. Het meisje werd betrapt door winkelpersoneel. Omdat het meisje reeds tweemaal eerder met de politie in aanraking was geweest komt zij niet meer in aanmerking voor alternatieve bestraffing door Buro HALT. Zij is na verhoor overgedragen aan haar moeder. Proces-verbaal wordt opgemaakt. CHAUFFEUR STREEKBUS BEDREIGD (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is op het Stationsplein in s-Hertogenbosch een 53-jarige buschauffeur bedreigd door een boze automobilist. De chauffeur reed kort daarvoor weg van een halte op de Orthenseweg, waarbij de automobilist boos werd omdat hij in zijn ogen kennelijk gehinderd werd door de wegrijdende bus. De man reed achter de bus aan en stapte daar in bij de op het busstation gestopte bus. Hij bedreigde de chauffeur zowel verbaal als in gebaar. Voordat de chauffeur aangifte had gedaan bleek een 28-jarige Bosschenaar zich op het bureau te hebben gemeld met het verhaal dat hij was gesneden door een bus. De politie onderzoekt de zaak verder. FIETSER GEWOND BIJ AANRIJDING (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is een 41-jarige fietser uit Schijndel op de rotonde Rijnstraat/Merwedelaan in s-Hertogenbosch gewond geraakt toen hij werd aangereden door 26-jarige Rosmalenaar. Laatstgenoemde verleende met zijn bestelauto geen voorrang aan de fietser. Het slachtoffer kwam ten val en bleek bij onderzoek in het Carolusziekenhuis een sleutelbeen te hebben gebroken. DIEFSTAL HARLEY DAVIDSON (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is vanaf de Helfheuvelpassage in s-Hertogenbosch een motorfiets, merk Harley Davidson, type Softtail, kleur zwart met het kenteken ML-92-HK ontvreemd. De motorfiets is ongeveer Fl. 30.000,= waard. AUTOMOBILIST BEDREIGD MET PISTOOL (s-Hertogenbosch) Dinsdagavond is op het Wielsem in s-Hertogenbosch een 56-jarige automobilist uit die plaats bedreigd met een pistool. De man reed over het Wielsem toen een onbekende jongen vanaf het trottoir een pistool op hem richtte. De jongen maakte deel uit van een groepje jongeren. De politie onderzoekt de zaak. De politie verzoekt eventuele getuigen contact op te nemen met telefoonnummer 073 6991699. DIEFSTAL BEDRIJFSWAGEN (Vlijmen) Dinsdagavond is vanaf de Meliestraat in Vlijmen een witte bedrijfswagen, Toyota, type Hi-Lux met het kenteken VF-98-JS ontvreemd. BEDRIJFSINBRAAK (s-Hertogenbosch) Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Parallelweg in s-Herto-genbosch. Vanuit het kantoorgedeelte van het bedrijf is een geldbedrag weggenomen.