MKB: 20.000 extra plaatsen op arbeidsmarkt voor minderheden

MKB-Nederland

MKB Nieuws, bericht

19-04-2000
Convenant 20.000 extra plaatsen op arbeidsmarkt voor minderheden Het kabinet, MKB-Nederland en Arbeidsvoorziening hebben een convenant gesloten voor de plaatsing dit jaar van extra mensen in het midden- en kleinbedrijf uit etnische minderheidsgroepen. In het convenant is afgesproken dat onder meer nog dit jaar MKB- Nederland en de deelnemende branche-organisaties 30.000 vacatures, specifiek voor etnische minderheden, zullen aanleveren. Arbeidsvoorziening zal dit jaar 20.000 extra plaatsingen van etnische minderheden realiseren en aanvullend nog eens 10.000 extra trajecten voor minderheden opstarten. Daarmee wordt beoogd om zowel snel vacatures te vervullen in de huidige krappe arbeidsmarkt als voor minderheden de achterstand op de arbeidsmarkt te verkleinen en een sluitende aanpak voor hen te realiseren.
Op de website van Arbeidsvoorziening (www.werkzaken.nl) is de letterlijke tekst van het convenant te vinden. Ook bestaat er de mogelijkheid via de e-mail, dan wel telefonisch, per fax of per brief vacatures te melden, dan wel informatie op te vragen. Dit laatste kan ook rechtstreeks via de Helpdesk Minderheden/Wet Samen. Het landelijk telefoonnummer is 0800-8001.

Informatie: Van Delft