Provider Zon werkt samen met Quote Media en Bol.com

Datum nieuwsfeit: 19-04-2000
VersaTel

a

ZON PASSEERT MIJLPAAL 500.000 GEBRUIKERS, LANCEERT BINNENKORT HAAR NIEUWE PORTAL EN HEEFT INTENTIEVERKLARINGEN GETEKEND MET QUOTE MEDIA MAGAZINES EN BOL.COM

Amsterdam, 19 april 2000, Zon, de in augustus 1999 opgerichte Internet aanbieder, heeft vandaag bekend gemaakt dat het intentieverklaringen heeft getekend met Quote Media Magazines en de online mediastore Bol.com voor het verkrijgen van content voor haar site www.zonnet.nl. Hiernaast heeft Zon de mijlpaal van 500.000 gebruikers gepasseerd en levert Zon zo aan meer dan een half miljoen gebruikers gratis Internet diensten.

Nieuwe site
Door het succes en de snelle groei van het aantal gebruikers en door Zon's strategische keuze om zich te onderscheiden op inhoud en kwaliteit van de dienstverlening, zal Zon op 1 mei aanstaande haar nieuwe site lanceren. Hiertoe is een significant bedrag geïnvesteerd in een nieuw publishing systeem, Storyserver van Vignette. De nieuwe site biedt bezoekers, naast een totaal andere vormgeving, een nog veel uitgebreider pakket aan informatie en mogelijkheden. Nieuwe samenwerkingsrelaties en het vormen van een eigen redactie bij Zon maken dit mogelijk. De planning is dat per 1 mei onder meer Quote Media Magazines en Bol.com als nieuwe partners bij zullen dragen aan een breed scala van informatie en aanbiedingen.
Nieuwe hoofdredacteur
Voor de eigen redactie van Zon is per 1 april Bert Klei aangetrokken als hoofdredacteur. Hij was hiervoor werkzaam als adjunct-hoofdredacteur bij Planet Internet en werkte daarvoor bij KRO's OntbijtTV. De eigen redactie is inmiddels uitgebreid met 8 medewerkers.

Sinds haar oprichting is Zon een van de snelst groeiende Internet service providers in Nederland. Zon richt zich primair op de particuliere Internet gebruiker in Nederland en biedt haar gebruikers gratis toegang tot Internet en e-mail. Zon gebruikers betalen geen registratie en abonnementsgelden en bellen in tegen lokaal telefoon tarief.

Zon Nederlands N.V. is een zelfstandig opererende onderneming gevestigd te Amsterdam. VersaTel Telecom International N.V. (VRSA) is grootaandeelhouder, Radio 538 en Free Record Shop hebben beide een klein belang in het bedrijf.

- EINDE BERICHT -
Over VersaTel
VersaTel Telecom International N.V. (AEX & Nasdaq: VRSA) is een snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op de Benelux en west Duitsland VersaTel opgericht in oktober 1995, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 33.000 zakelijke klanten en 1060 werknemers. VersaTel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en west Duistland, breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. VersaTel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.com/.
(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van VersaTel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Noot voor de redactie: Het VersaTel logo is een geregistreerd handelsmerk van VersaTel Telecom International N.V. in Nederland, België en Luxemburg.

Achtergrondinformatie (

Noot voor redacties