NVOB-Hoofdgroep Bukla reikt keurmerk uit voor software

Datum nieuwsfeit: 19-04-2000
Nederlands Verbond van Ondernemers in de Bouwnijverheid

NVOB-Hoofdgroep Bukla reikt wederom keurmerk uit voor software De NVOB-hoofdgroep Bukla, de grootste ledengroep binnen het Nederlands Verbond van Ondernemers in de Bouwnijverheid, heeft voor de tweede keer een keurmerk uitgereikt voor een softwareprogramma dat is toegesneden op bouwbedrijven werkzaam in het burgerwerk en kleine aannemingen. De heer J. van Nieuwamerongen Jr. van Admicom Systems te Veenendaal ontving op 14 april 2000 het keurmerk voor het programma VakWare Small Business Box uit handen van de voorzitter van de hoofdgroep Bukla, de heer D. van der Graaf.
Hiermee beschikken de leden van de hoofdgroep Bukla en daarmee vele andere bedrijven in deze sector over een keuzemogelijkheid om software aan te schaffen die meer en beter rekening houdt met aard, omvang en karakter van de bedrijven. Deze keuzemogelijkheid en de marktwerking die daarvan uitgaat stimuleert de hoofdgroep meer softwareleveranciers zo ver te krijgen dat meerdere programma's ter toetsing worden aangeboden voor het verkrijgen van het NVOB-hoofdgroep Bukla keurmerk.
Het keurmerk wordt verstrekt wanneer leveranciers hebben aangetoond dat de door hen ontwikkelde software voldoet aan een programma van eisen, samengesteld door deskundigen van het NVOB en vertegenwoordigers van de doelgroep. De hoofdgroep Bukla heeft dit initiatief genomen om de leden minder afhankelijk te maken van het aanbod van de softwareleveranciers en antwoord te krijgen op de vraag wat minimaal noodzakelijk is voor een verantwoorde bedrijfsvoering van deze categorie bedrijven, zonder dat daarbij toekomstige ontwikkelingen worden geblokkeerd. De verwachting is dat op korte termijn meerdere leveranciers hun producten ter toetsing zullen aanbieden.
Baarn, 19 april 2000