Unilever versterkt IT-infrastructuur wereldwijd

Unilever

Unilever versterkt IT-infrastructuur wereldwijd
19 april 2000

Unilever heeft vandaag plannen bekendgemaakt om haar Europese IT-infrastructuurdiensten samen te voegen tot één nieuw Infrastructure Management Centre (IMC) in Port Sunlight, Verenigd Koninkrijk. Met deze stap zal Unilever al haar Europese bedrijven voorzien van één standaard IT-infrastructuur van wereldklasse die de groei van haar activiteiten ondersteunt en tevens zorgt voor een snelle verspreiding van nieuwe applicaties en technologie. Het programma brengt Unilever een belangrijk voordeel doordat zij e-commerce initiatieven nu in het gehele bedrijf kan doorvoeren.

Sinds 1997 heeft Unilever haar wereldwijde IT-diensten, die op meer dan 300 verschillende locaties waren gevestigd, bijeengebracht in Infrastructure Management Centres die Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Oost-Azië Pacific bedienen. Het onderhavige project zal een aantal kleinere Infrastructure Management Centres in Europa bij elkaar brengen in één centrum, waardoor een aanzienlijke verbetering van IT-diensten en een verlaging van de kosten zal worden gerealiseerd.

De verwachting is dat na een investering van 65 miljoen jaarlijkse besparingen van circa 36 miljoen zullen worden gerealiseerd.

Het opzetten van één Europese IT-infrastructuur van wereldklasse is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie Weg naar Groei die wij eerder dit jaar aankondigden. Deze investering maakt het mogelijk onze bedrijfsprocessen verder te vereenvoudigen en maximaal de voordelen te benutten van gedeelde IT-diensten en de mogelijkheden die e-commerce biedt, aldus Rudy Markham, Unilevers directeur Strategie en Technologie.

Het IMC zal diensten verlenen tegen de laagst mogelijke kosten en zal ons in staat stellen nieuwe technologieën in de gehele regio snel toe te passen.

Unilever is voornemens de samenvoeging van de Europese IT-infrastructuurdiensten binnen drie jaar af te ronden. De plannen zullen eerst uitgebreid worden besproken met
werknemersvertegenwoordigers in heel Europa en met overheidsinstanties.

Persdienst Unilever Rotterdam

Email: press-(office.rotterdam@unilever.com)