EMC: programma voor klanten en resellers CLARiiON-systemen

Datum nieuwsfeit: 19-04-2000
EMC introduceert speciaal programma voor klanten en resellers van CLARiiON-systemen

Nieuwegein, 19 april 2000 - De meer dan 115.000 geïnstalleerde CLARiiON-systemen worden ondergebracht bij EMC's wereldwijde ondersteuningsnetwerk. EMC lanceert hiervoor een programma dat de gebruikers van deze systemen toegang geeft tot EMC's bekroonde klantenservice, systeemontwikkeling, geavanceerde R&D, zeer hoge kwaliteitsstandaarden, klantgerichtheid en een focus op 'time-to-market'.

Samen vormen de EMC Symmetrix en EMC CLARiiON opslagplatforms het fundament van het EMC Enterprise Storage Network en bieden een uitstekende infrastructuur voor de opslag van informatie. Met deze infrastructuur kunnen klanten hun gegevens beschermen en effectiever gebruiken - van de werkgroep tot aan het hele bedrijf en daarbuiten. EMC CLARiiON-systemen behoren tot de top van de midrange-systemen voor stand-alone servers van grote bedrijven en snel groeiende startende bedrijven.

Mark Vargo, vice-president productmarketing van EMC, zegt hierover: "Deze aankondiging vormt een duidelijk bewijs dat EMC in staat is om de technologie van het in oktober 1999 overgenomen Data General snel te integreren. EMC heeft na de acquisitie onmiddellijk de producten en services gestroomlijnd, om de nieuwe klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen. En zoals dit programma aantoont, levert EMC op alle fronten meerwaarde, zowel voor klanten als voor resellers."

Het nieuwe CLARiiON-programma kent de volgende vier punten.

1. Uitbreiding van de garantie
Klanten die hun garantiecontract met twaalf maanden verlengen, krijgen daarvan zes maanden gratis. Dit aanbod is bestemd voor klanten die momenteel geen garantie- of servicecontracten bij EMC hebben lopen en die hebben geïnvesteerd in CLARiiON-systemen met Fibre Channel-interfaces. Dit aanbod is ook van kracht voor CLARiiON-systemen, die zijn gekocht bij vroegere Data General-resellers. CLARiiON-klanten kunnen vanaf nu ook profiteren van het hoge serviceniveau van EMC, doordat zij via het CLARalert predictive dial-home systeem direct toegang kunnen krijgen tot EMC's wereldwijde netwerk voor klantenondersteuning. In onafhankelijke onderzoeken naar de tevredenheid van gebruikers bezet EMC dankzij haar 24x7 topondersteuning, de eerste plaats in het datacentrum.

2. Stimulans voor resellers
Het nieuwe programma biedt geautoriseerde resellers van EMC een belangrijke financiële stimulans, om klanten te helpen hun SCSI CLARiiON-systemen (of systemen met de merknaam EMC, of merknamen van resellers, zoals HP Nike en HP Galaxy) op te waarderen naar de nieuwste EMC CLARiiON-technologie.

3. EMC Flight Test
De EMC Flight Test biedt klanten de mogelijkheid om de prestaties van hun opslagsysteem in Unix applicatieomgevingen gratis, geautomatiseerd en op de individuele omstandigheden afgestemd te evalueren. Voor deze klanten is gratis software beschikbaar (te downloaden van www.emc.com/flighttest), waarmee zij een 'non-invasive' analyse kunnen uitvoeren.

4. Aantrekkelijke upgrade-mogelijkheden
Aan klanten die hun oudere SCSI CLARiiON-systemen willen vervangen door de nieuwste Fibre Channel CLARiiON-systemen.voorziet het programma in financieel aantrekkelijke upgrade-mogelijkheden.

EMC heeft met haar netwerk van Customer Support Centers over de hele wereld een nieuwe standaard voor klantenservice en ondersteuning gerealiseerd. Dit ondersteuningsnetwerk helpt klanten om de hoogst mogelijke operationele niveaus te realiseren en om elke servicekwestie in de snelst mogelijke tijd op te lossen. Hierdoor kan de bedrijfsvoering op topniveau functioneren, met minimale downtime en zonder verlies van data.

De EMC Customer Service heeft over de hele wereld meer dan 3000 technische, ondersteunings- en buitendienstmedewerkers in dienst. Ruim 700 medewerkers zijn werkzaam in het hoofdkantoor van EMC in Massachusetts en meer dan 1250 experts ondersteunen de klanten in Noord- en Latijns-Amerika. De International Customer Service bestaat uit 1100 medewerkers in ruim 60 kantoren in 33 landen. Nog eens 36 andere landen worden bediend door klantenservicemedewerkers van zakelijke partners die getraind zijn door EMC.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1999 een omzet van $6,72 miljard en een winst van $1,18 miljard. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op www.emc.com/.

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Karin Klerk of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Berith Selling (e-mail: (beriths@monogram.nl)) of Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).