Jan Pronk bezoekt PvdA Voorburg, Rijswijk en Leidschendam

Datum nieuwsfeit: 19-04-2000
Afdelingen Leidschendam, Rijswijk en Voorburg

In discussie met milieuminister Jan Pronk

Op woensdag 19 april is minister Jan Pronk gastspreker tijdens een openbare afdelingsbijeenkomst van de PvdA-afdelingen Voorburg, Rijswijk en Leidschendam. Deze bjieenkomst vindt plaats in het Oude Raadhuis, Laan Hofrust 1 te Rijswijk, en begint om 20.00 uur. Iedereen is welkom!

Jan Pronk is minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, in de vorige kabinetsperiodes was hij minister voor Ontwikkelingssamenwerking. Minister Pronk gaat een korte inleiding houden over zijn werk op het ministerie van VROM en over de 5e Nota Ruimtelijke Ordening, die hij rond de zomer wil presenteren. Tevens wil hij aangeven hoe hij de relatie tussen de stad en haar omgeving ziet.

Zijn visie op belangrijke ontwikkelingen in onze maatschappij, zoals multiculturaliteit, de vergrijzing en de rol van de sociaal-democratie hierin, zal ook een interessante discussie teweeg kunnen brengen. Daarnaast blijft er natuurlijk veel ruimte voor vragen aan en een open discussie met deze PvdA-minister, die zich al zoveel jaren inzet voor het sociale gezicht van de PvdA.

De PvdA-afdelingen Leidschendam, Rijswijk en Voorburg richten zich sinds enige tijd in het zogenoemde Drievliet-overleg op gezamenlijke activiteiten. Naast de lokaal gerichte activiteiten denken zij dat gezamenlijke inspanning kan leiden tot een grotere betrokkenheid van hun leden bij het Openbaar Bestuur. In december 1999 was Marijke van Hees, de partijvoorzitter van de PvdA, onze gastspreker. Ook nu weer hopen wij op een grote opkomst. De avond wordt gehouden in het Oude Raadhuis van Rijswijk (Laan Hofrust 1) en begint om 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur staat de koffie klaar.

Noot voor redacties