Nationaal studenten songfestival live op internet

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000

STUDENTEN.NET

NATIONAAL STUDENTEN SONGFESTIVAL LIVE OP INTERNET

Studenten.net zendt op donderdag 20 april a.s. voor de tweede keer het Nationaal AHC-Studenten Songfestival uit via haar website www.studenten.net. Het songfestival is dan met Real Audio en Streaming Video thuis vanachter de eigen pc live te volgen. Het evenement wordt in de Martinihal Groningen gehouden en begint om 20.00 uur.
GUUS MEEUWIS en IS OOK SCHITTEREND!
Onder het toeziend oog van enkele duizenden kritische medestudenten en een nog kritischer vakjury, bestaande uit Michiel Hoogeboezem (producer Is Ook Schitterend!), Kees Bode (toetsenist van De Kast), Peter Grootkormelink (zanger Jazzpolitie), zullen de deelnemers strijden om de eeuwige roem en een platencontract. Hiermee kunnen ze in de voetsporen treden van voormalige winnaars van het festival, Guus Meeuwis en de Is Ook Schitterend! Het festival wordt gepresenteerd door Radio 3 presentator Wim Rigter.

NEGEN DEELNEMERS

Het songfestival is een initiatief van het AHC (Aller Heiligen Convent), een overkoepelend studentenorgaan van vereningen uit heel Nederland met 12.000 leden. Negen verenigingen zullen een muzikale afvaardiging naar het songfestival in Groningen sturen, om daar de eer van hun stad en hun vereniging te verdedigen. De deelnemende verenigingen respectievelijk band zijn: ALSV Quintus Leiden (Ongeoorloofd), RKSV Albertus Magnus Groningen (Ook Niet Leuk), NSV Carolus Magnus Nijmegen (Abuis), KSV Franciscus Xaverius Wageningen (Bewust Ongehuwde Boeren-band), CS Veritas Utrecht (It Takes Two), RSV Sanctus Laurentius Rotterdam (Kant B), KSV Sanctus Virgilius Delft (De Kees van Vleuten Showband) en TCS St. Olof Tilburg (besT of), LANX Amsterdam (Oud-Zuid).

Noot voor redacties